A józsai járatok, ha a Nagyállomásról indulnak, akkor mindig tele vannak, mivel akkor azt a debreceniek is igénybe veszik. Ha viszont csak a Segner térről indulnak a járatok, akkor pedig csak a józsaiak vannak a járaton, mivel az utasok nagy többsége nem vár a Segner téren a józsai járatokra, hanem akkor inkább megy 31/32-vel, s inkább gyalogol még, ha kell neki. De viszont pont a józsaiak szívnak a legnagyobbat, mivel nekik az lenne a legjobb, ha a járatok mindig a belvárosig közlekednének, de így a járatokon mindig tumultus lenne. Ez a belvárosi kapcsolat lehetne a Nagyállomás (mint most), vagy más eljutási lehetőség is, hogy új területeket kapcsoljunk be a városi tömegközlekedés vérkeringésébe (pl: Wesselényi lakótelep). Ezért lenne jó az, ha a józsai járatok Expressz járatként közlekednének, s a városi szakaszon indítanának egy új járatot. Az expresszt a Segner tér és a Árpád vezér Ált. Isk. között nem állítanám meg sehol, így azok a józsai utasok, akik most a Belvárosig utaznak, gyorsabban jutnának el. Az alapjáratot úgy csinálnám meg, hogy amikor megérkezik Józsáról az expressz járat, azután indulna az alapjárat a Belváros irányába. (Visszafelé és ugyanígy történne, így az átszállás könnyedén megoldott lenne.) Az alapjárat lehetne a 28-as is a Doberdó utca és a Dobozi lakótelep között, mint régen. Viszont kora reggel, késő este és hétvégén nem indítanék expressz járatot, hanem akkor csak az alapjárat közlekedne, de úgy, hogy a busz jön a Dobozi lakótelepről, betér a Doberdó utcai buszfordulóhoz, s utána folytatja az útját Józsára. Így a Doberdó utcai kapcsolat is megmaradna.
Ha a 31/32 járatotokat az előbb említett körjáratban járatnád, akkor az egy érvágás lenne azokkal, akik a mostani útvonalon közlekednek, mert nekik a felére csökkenne a járatok száma. Ezzel pedig csak utasokat veszítene a DKV, amivel most is nagyon küszködik.
Reménykedjünk benne, hogy a villamos Karácsonyra elkészül. Most már annyira ígérik, hogy én bízok benne, hogy elkészül. :-)
A remény hal meg utoljára.
A 23y-os (átszámoznám 40-esre) mostani útvonal vezetésének szerintem semmi értelme, s szerintem ezzel mindenki így van. Ráadásul csak egyetlen járat van kihasználva, ami a Veres Péter utcáról indul 7:06-kor. Az útvonalat úgy változtatnám meg, hogy Doberdó utca - Kartács utca - Dóczy József utca - Nagyerdei körút (Klinikák felőli irányba) - Hadházi út - Zákány utca - Kassai út - Sámsoni út - Acsádi út - Veres Péter utca. Így a Klinikák is elérhető lenne a Csapókertből, ami azért fontosabb, mint a Loki pálya környéke. Ezzel az útvonallal a menetidő se növekedne. A menetrenden annyit változtatnék, hogy a Doberdó utcától 10 perccel korábban indítanám minden időben a járatokat. De viszont a Veres Péter utcától csúcsidőn kvül nem indítanám 10 perccel korábban a buszt, mivel így a Sámsoni útról kb. 20 percenként van kapcsolat a Kassai útra csúcsidőn kívül (Tizedes utca: 03(23), 21(11), 37(23y/40)), csúcsban pedig a 23 és a 23y(40-es) is adna egy 20 percenkénti ütemet a Sámsoni útról a Kassai útra.