Sajnos az útvonala is elavult. Az idők múlásával a két nagy lakótelep "elöregedett", azaz az onnan iskolába járó fiatalok már munkába járnak, vagy elköltöztek más helyekre.
De az útvonalon is történtek változások. Csokonai Gimnázium, a már említett Malompark, Kölcsey, stb. Városrészek nem szűnnek meg csak úgy. A 2-es villamosnak pont az a szerencséje, hogy olyan helyen fog közlekedni, ahol utas mindig lesz. A lakótelepet nem fogják ledózerolni, az iskolák adottak, stb. Nem emiatt felesleges beruházás.
Egyetem a helyén lesz, Nagyállomás is talán, de a buszvég szinte biztosan nem, a belváros is kérdéses, hogy mivel lehet egyáltalán megközelíteni majd.
A buszvég "rosszabb" esetben a Nagyállomás mellé épül, ahol már eleve közlekedik trolibusz. De én a Segner térre költöztetném inkább, már kifejtettem, miért. A helyi viszonylatokat (busz és troli egyaránt) pedig meg kell hosszabbítani minimum a Tóciig.
Nem tudod, hogy megáll-e a terjeszkedés, vagy a Segner tér lesz az alsó része a "sétatérnek"?
A főbb közlekedési útvonalakat nem fogják lezárni. Amire fókuszálnak, az a Simonffy, és a Bajcsy, ahol már jó ideje nincs tömegközlekedés. Esetleg lezárják a Piac utca Kistemplom és Miklós utca közötti szakaszát, de ez sem érinti a kötöttpályás közlekedést.
De az is megtörténhet, hogy ahogy írod, változik a háttérhatalom, és pl. a piac utcát ledózerolja, és újra kocsik, buszok fognak ott járni. Durva példa, tudom.
Azért csak nem :D
A háttérhatalom max az ITK szerződést érvénytelenítheti, pláne ha kiderül, mekkora veszteséget hoz a városnak.
Debrecen akkor veszíti a legtöbbet, ha felmondja a szerződést.
Nyilván nem egyik napról a másikra kell felmondani; elő kell készíteni. A HV úgyis egybeolvad a regionális Volánokkal, akár új helyi céget is lehet alalítani. Sokkal több hozzáértő dolgozik ott, mint a DKV-nál. Ők már kiadtak a kezükből egy jó szerződést, ha van fedezetük, ismét megtehetik. Így a metán üzemen is újból el lehetne gondolkodni.
Azt azért vegyük figyelembe, hogy hatalmas pszichikai terhelés van rajtuk! Nem mindenki képes huzamosabb ideig elviselni az utasok "bunkóságait", szitkozódásait. A legnyugodtabb járművezetőt is ki lehet hozni a sodrából (elég egy hülye autós, vagy utas). Nem tudom, hogy van-e egyáltalán ilyen felkészítésük a járművezetőknek/ellenőröknek, csodálkoznék, ha nem lenne.
Ezzel teljesen egyetértek. De azt se felejtsük el, hogy a cég vezetése is hozzátesz a pszichés terheléshez! A menetrendeket mindha direkt úgy szerkesztenék, hogy a legkevésbé legyen betartható. Utána persze az utas szidja a sofőrt, én sem bírnám idegekkel.