alex_86 Creative Commons License 2012.12.28 0 0 8016

Akkor remélem az egri IC vasárnapi és majd a jövőbeni ilyen esetek miatti 25 percénél is verni fogják.

Néhány perc (max. 10) időveszteséget okoz ez az előztetés az egrinek, nyilván ha még Kövesden jár a kör IC, elküldik Kálig.


Én igazából arra gondoltam, hogy vagy a Keleti vagy a Nyugati fele elmozdulni egy 10 perccel.

5 perccel már eltolták a keleti ütemes bevezetése óra (kezdetben óra 35-kor mentek a Keletiből az IC-k, és óra 05-kor a gyorsok). Mégjobban széthúzod a füzesabonyi pókot (a papíron :48-as érkezés Egerből így is eléggé necces a páros IC-kre történő átszállásra, már-már lehetetlen).


úgy gondolom nem lehet azt mondani, hogy a jelenlegi formában ez tökéletesen működik.

senki sem állította, hogy tökéletesen működik.

Aamúgy a vonal sajátosságait figyelembe véve menetrendi szempontból az előző struktúra volt a legtökéletesebb. Gyors-személy keresztek Füzesabonyban, gyors-gyors kereszt Makláron. Csak ez mindkét irányban menetidő-növekedést okoz és abszolút nem illik az IC kategóriába.


Ennek egyenes ági következménye lesz, hogy nyár derekán megállapítják, nem is kell Egernek IC, de akkor hova lépünk vissza?

Ennek a "valaminek" már most borítékolva van a bukása. Szerelvény megtakarítás nincs, sőt plusz beállítása szükséges. A kismegállók kihagyása miatt kevesebb az utas, bohóckodunk azzal az IC kocsival, amely kihasználtsága a holtidőszakot is figyelembe véve eléggé alacsony. Nyilván egy délelőtti 11 órás páros vonaton vagy egy 9 órai páratlanon utas is alig van, nemhogy  IC-re jegyet váltó egyén. Ennek ellenére vannak időszakok (reggel, kora délután, főleg vasárnap), amikor igény lenne egy ennél is gyorsabb, valódi IC minőségű szolgáltatásra. Erre tökéletes lenne akár az egyik Samu, szükség esetén akár Flirttel pótolva. Napi 2 alkalommal (vasárnap plusz egy), a többi időszakban pedig járna a Füzesabony-Eger között begyorsított sebes, Hatvan-Füzesabony között HortCsány kivételével mindenütt megállva.

Előzmény: vacsoravesztő (8015)