Bárkivel is beszéltem erről a "csoda" marketinghúzásról, mindenkinek az volt a véleménye, hogy "ezek hülyék", óvodásoknak nézik az utasokat. Szánalom...
Ráadásul régebben csináltam itt egy kis számítást a nem fizető utasok számát illetően, és érdekes módon elég vad számok jöttek ki. Az a 10% jól hangzik, legalább olyan jól, mint a "10% lajos", csak az a gond, hogy nem igaz. Én is állíthatom bőszen, hogy 90%-kal kevesebb busz jár, mint 4 éve csak ez sem igaz. Csak én vagdalkózhatok ilyen dolgokkal itt névtelenül, de a dkv vezető személyei nem engedhetnék meg maguknak, hogy nyilvánvaló idiótasággal próbálják megvezetni a városvezetést, és a polgárokat. Csodálkozom, hogy a városvezetés benyalja ezt, és nem mondja azt, hogy hohó tessék bizonyítani. Mennyi bérletet is adtak el egy hónap alatt? Mennyi volt a büntetőcédulák darabszáma? Na, kijött a 10%? Na ugye, hogy nem! Oké 12db ellenőrrel ne várjanak csodát. De ne is szerepeltessenek hivatalos beszámolóban kb/has számadatot.
Oké, hogy egy alomból valók, de nem kevés pénzzel játszanak, amelyet a civisbusz konzorcium oldaláról veszteségként csapódik le. Azért kéne már egy olyan pont, amikor azt mondják, hogy "ölég, ne tovább..."
Egyébként a legötletesebb, és leghatásosabb tevékenységük az volt, amikor "megszállták" a buszokat (minden ajtóhoz egy ellenőr), és akkor lehetett normálisan is fel/le szállni, valamint el is kaphatták a 10% 1ezrelékét. :) Igaz ezt nem lehetett marketingileg jól lekommunikálni...
Más témaként felhozom újra a Hal köz megálló problémáját, most már egyéni tapasztalatokkal megtámasztva. A Derkés srácok előre jelezték, hogy gond lehet belőle. Városvezetés: Mi az a 70m, amit plusszba kell gyalogolni? Nézzétek meg! Hétközben délután 17 és 18 közt kiálltam a megállóba - vártam a buszomat - és 10 perc alatt legalább 40-50 gyalogos személy közlekedett a megálló mögött. Nagy részük a buszvégre/ről sietett. (Nem, nem vagyok gondolatolvasó, meg sem állítottam őket, de lehet látni a kézicsomagjuk méretéből, hogy vidékiek lehetnek.) Ezeket az utasokat (jó, tegyük fel, hogy legalább a 40-50%-uk dkv-val közlekedett korábban) már elveszítették. Mennyi is a 2 megálló közt a különbség? Olyan 3-400m? Ezért nem vesznek az emberek bérletet, jegyet. A plusz 120m-ért már megérte jegyet venni. (Statisztikailag annyi idő alatt csak-csak jött egy dkv jármű, amíg gyalog leér a piac-nyugati szakaszon.)
Gondolom ugyanez az eredmény más napszakban is...