Tibike !
Nem eszik olyan forrón a kását!
Jeleztem én is ,hogy a lánckeréknél jelentősen lecsökken a fordulat főtengelyhez képest.
Először a kuplung áttétélnél a harmadára ,utána az 1. sebességig még egy harmadot kb..
Ahoz hogy egy 125ös kétütemű leadja a szükséges nyomatékot(Le) szántáskor, azt legalább kétezres fordulaton kell járatni(sőt több), Akkor persze 25 km-el száguldana egyesben is. Neked viszont mint írtad lesz egy 1:50-es sebesség csökkentőd utána.
Gyors számolás (lehet benne hiba)2000/3--->666 - 1/3---->222= 444 kb. a lánckeréknél ezt csökkenti tovább utána a szerinted 1/50es csökkentő a kerékre.--->
444/50=8.8ford /perc ez 1 méteres keréknél 8.8x3.14--> 27 méter / perc az 1.7 kilóméter / óra szántáshoz kicsit lassú is(majd adsz rá még gázt) de kicsi a motor .
A 400as fordulatot egy 3:1 es gyorsító szíjtárcsa párral visszatranszformálhatod könnyedén 1220-ra pld egy trabant ventillátorral a hengerek bordáira.
Lásd még ugyanezt, egy, a sebváltó utáni nagy csökkentővel megvalósított motoron.
Itt http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=122937567&t=9198378
Részemről, még megvizsgálnám a motor generátor oldalát, annak is a megszakító bütyöüs emelőjének a főtengelyre rögzítő csavarját. Az helyett, egy jó anyagból esztergált csavar ami nem a hat lapban végződne,hanem egy toldalékban ami átmenne a deknin, ott már egy/egyben mehetne fel a ventillátorhoz a szíj. Persze legalább egy filces portömítő is kellene a dekni át töréséhez. Kicsit necces de ezt beszéld meg egy ottani gépésszel.
Hajrá Tibike!
Ne feledd ,az mz kb 60W világítást vesz fel az 6 Voltnál 10 amper W=U x I
Egy 50-60 Wattos 6 voltos villanymotor nagyobb akkuját ha az előtte fel van töltve életben tudná tartani.a 10 amperes töltőáram.Sötétben ne szánts,vagy akassz rá viharlámpát. Hi Hi