atapata Creative Commons License 2012.12.20 0 0 4652

Tibike !

 

Nem eszik olyan forrón a kását!

 

Jeleztem én is ,hogy  a lánckeréknél jelentősen lecsökken a fordulat főtengelyhez képest.

Először a kuplung áttétélnél a harmadára ,utána az 1. sebességig még egy harmadot kb..

 

Ahoz hogy egy 125ös kétütemű leadja a szükséges nyomatékot(Le) szántáskor, azt legalább kétezres fordulaton kell járatni(sőt több), Akkor persze 25 km-el száguldana egyesben is. Neked viszont mint írtad  lesz egy 1:50-es sebesség csökkentőd utána.

 

Gyors számolás (lehet benne hiba)2000/3--->666   - 1/3---->222= 444  kb. a lánckeréknél ezt csökkenti tovább  utána a szerinted 1/50es csökkentő a kerékre.--->

444/50=8.8ford /perc ez 1 méteres keréknél  8.8x3.14--> 27 méter / perc  az 1.7 kilóméter / óra szántáshoz kicsit lassú is(majd adsz rá még gázt) de kicsi a motor .

 

A 400as fordulatot egy 3:1 es gyorsító szíjtárcsa párral visszatranszformálhatod könnyedén 1220-ra pld egy trabant ventillátorral  a hengerek bordáira.

 

Lásd még ugyanezt, egy, a sebváltó utáni nagy csökkentővel megvalósított motoron.

 

Itt  http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=122937567&t=9198378

 

Részemről, még megvizsgálnám a motor generátor oldalát, annak is a megszakító bütyöüs emelőjének a főtengelyre rögzítő csavarját. Az helyett, egy jó anyagból esztergált csavar ami nem a hat lapban végződne,hanem egy toldalékban ami átmenne a deknin, ott már egy/egyben mehetne fel a ventillátorhoz a szíj.  Persze legalább egy filces portömítő is kellene a dekni át töréséhez. Kicsit necces de ezt beszéld meg egy ottani gépésszel.

 

Hajrá Tibike!

 

Ne feledd ,az mz kb 60W világítást vesz fel az 6 Voltnál 10 amper W=U x I

Egy 50-60 Wattos 6 voltos villanymotor nagyobb akkuját ha az előtte fel van töltve életben tudná tartani.a 10 amperes töltőáram.Sötétben ne szánts,vagy akassz rá viharlámpát. Hi Hi