LoLkA Creative Commons License 2012.12.16 0 0 5449

Jó kérdés, hogy mi lesz akkor, ha a szerződés lejár? A városnak nem hiszem, hogy érdeke lesz még egy ilyen "jó" szerződés megkötése.

HV? Örült, hogy megszabadult ettől a veszteséges ágtól.

Vagy találnak még egy "balekot", vagy aranyárban megveszi a város (dkv) az itk-tól ezeket a buszokat, amelyek jó eséllyel roncsok lesznek addigra.

 

Addigra fel kell állítani egy BKK-hoz hasonló szervezetet, aki összefogja a régió közlekedését, mind helyi és helyközi szinten. Sőt nem szabad ezeket sarkosan szétválasztani, mint ahogyan most is van, mert ez így nem fenntartható. Úgy sem lesz önfentartó a rendszer, de sokkal gazdaságosabb.

Ki lesz a szolgáltató?

Lehet a HV is, de szerintem akkorra ilyen cég már nem lesz, nem is kéne, hogy legyen. Igazából lehet bárki akár egy külföldi is, hiszen Debrecen és helyközi közlekedése elég nagy üzlet. Persze akkor nem, ha megint olyan kiírás jelenik, meg, hogy a megrendelő egy fillért sem ad hozzá, mert akkor a jelentkezők számossága a minusz alá fog esni. Rengeteget kell még feljődni az országban ezen a szinten.

 

Ezzel azért vitatkoznék. Nem igényelnének akkor esetleg, ha normálisan karban lennének tartva. De ebben se hiszek. A 200-asoknál strapabíróbb járművekkel max. az orosz tajgán találkozni. A volvo-k ezeken az utakon, ilyen karbantartással nem bírják szerintem 4-5 évnél tovább.

 

Nem azt mondom, hogy ezek a járművek strapabíróbbak, mint a 200-asok, sőt. A 200-asokat megérte teljesen felújítani, de ezeket már nem éri meg, mert egy hasonló felújítás valószínűleg többe is kerülne, mint egy új buszt venni. Teljesen más a technika. Egyébként ha jól tudom a gyártók is már úgy árulják a buszokat, hogy felújítást ezek nem igényelnek és az élettartamuk 10-12 év. Jobb helyeken persze legkésőbb 12 éves korukban teljesen lecserélődik a járműpark. A buszgyárak és a technika erre rendezkedett be.

Előzmény: atty707 (5446)