Én a kopottról írtam, hogy jobb, nem pedig az újról.
az a baj, hogy nem olvastok, csak átfutjátok a szöveget.
Az új téli guminak magasak még a lamellái, ezért nagyobb terhelésnél elfekszenek és lecsökken a tapadó felület. Ezért van, hogy száraz úton sokkal rosszabbak, mert száraz felületen sokkal nagyobb erők hatnak és elfektetik a lamellákat.
Azonban mivel a kevérék sokkal jobban passzol a vizes útra a télinél, ezért a nedves úton csak kisebb erőhatásokra kevésbé elfekvő lamellák csak a nyári gumi fékezési teljesítményére ( egyformára) rontják a jobb kevérék okozta előnyt.
Más a helyzet egy kopott mondjuk 50%-os téli guminál. Itt már a kopás miatt a lamellák általában nem is nyitottak ( már nem nevezhető lamellásnak), vagy annyira rövidek a lamellák, hogy a fékezés közben nincsen jelentős dőlésük, így nem csökken jelentősen a felület.
Tehát a kopott téli guminál tud érvényesülni a jobb keverék hatása.