Te marha nem azon vitatkozunk, hogy kiszorul-e a víz a gumi alól, hanem azon, hogy van-e bármi köze a felületi feszültségnek az aqua-planing-hoz.
ha kettőnél tovább el tudnál számolni, akkor lefordítanád
aquaplaning=vízből való sík
Ami azért tud lapos maradni, mert a felületi feszültség úgy tartja, síkban. Ezért szűnik meg súrlódás, ezért lesz irányíthatatlan a kocsi.
Idehoztad a viszkozitást. Bár nem tudod mit jelent, hát elárulom: nedvesítőképességet.
Ha vennéd a fáradságot és megnéznéd a Szent Wikipédiát akkor abban a nedvesítés fogalmának meghatározásánál nem találhatsz mást, mint a felületi feszültségből való levezetést.
Hát csak ennyi köze van a felületi feszültségnek az aquaplaninghoz, hogy ha nem lenne felületi feszültség, akkor is felfutna a vízre agumi a közegellenás miatt ( mint a homoknál), de nem tűnne el a surlódás ( mint ahogyan a homokra futásnál sem tűnik el, csak lecsökken a nűk-nek megfelelő mértékig).
lépj már le.