exhighand Creative Commons License 2012.12.07 0 0 75

Te marha nem azon vitatkozunk, hogy kiszorul-e a víz a gumi alól, hanem azon, hogy van-e bármi köze a felületi feszültségnek az aqua-planing-hoz.

 

ha kettőnél tovább el tudnál számolni, akkor lefordítanád

 

aquaplaning=vízből való sík

 

Ami azért tud lapos maradni, mert a felületi feszültség úgy tartja, síkban. Ezért szűnik meg súrlódás, ezért lesz irányíthatatlan a kocsi.

 

Idehoztad a viszkozitást. Bár nem tudod mit jelent, hát elárulom: nedvesítőképességet.

 

Ha vennéd a fáradságot és megnéznéd a Szent Wikipédiát akkor abban a nedvesítés fogalmának meghatározásánál nem találhatsz mást, mint a felületi feszültségből való levezetést.

 

Hát csak ennyi köze van a felületi feszültségnek az aquaplaninghoz, hogy ha nem lenne felületi feszültség, akkor is felfutna a vízre agumi a közegellenás miatt ( mint a homoknál), de nem tűnne el a surlódás ( mint ahogyan a homokra futásnál sem tűnik el, csak lecsökken a nűk-nek megfelelő mértékig).

 

lépj már le.

Előzmény: DMA (73)