a kettő közül valamelyiket kivezetném a Doberdóig a Pósa utcán keresztűl, mivel egy újkert - vénkert ipari parkok, bevásárlóközpontok összeköttetés nagyon hiányzik.
Elég merész elképzelés :)
Az a gond vele, hogy mindkét viszonylat hosszú így is - mint távra, mint időre. A 30-ast az ITK-ig képzelném, ott van lehetőség pihenni is. A 46-os csoportot is át lehetne dolgozni, cserébe - hogy a Kishegyesi úttal való kapcsolat megmaradjon - a 17, 17A viszonylatok is közlekedhetnének a Nagyállomásig.
A 19-es közlekedhetne a Bevásárlóközpontokig, vagy a NYIP-ig, a kettő közül valamelyik helyre érdemes lenne egy tartózkodóhelyiséget építeni.
Ha a Doberdóig kéne valamelyiket hosszabbítani, akkor érdemesebb lenne a 19-est. A Szabó Lőrinc utcán át talán nem is lenne olyan sok időben. A Füredi út - Böszörményi út útvonal se lenne rossz, csak akkor kapnánk egy másfél órás menetidőt :/
Korábban már azon is elgondolkodtam, hogy a Sámsoni úti fordulónál lehetne egy indítóhelyiség. Ehhez persze meg kéne várni a Júlia-telep rendezését is. Már a Volán idején szó volt arról, hogy a 23-as az MGM forduló helyett a Göcs szervízútján haladna végig. A Lőtér utcán van egy kis kertünk, és már megjött a műszaki terv, hogy a városnak mik a szándékai. A 4-es felől megszűnne a lehajtó a rutinpálya felé, helyette a Göcs szervízútja lenne meghosszabbítva a Lőtér utcáig, onnan pedig szilárd útburkolat lenne a Kard utcáig. Ha a 23-as ezt a távot megtenné, közlekedhetne ismét a Sámsoni útig. A 19-es pedig oda-vissza betérhetne a Júlia-telepre. Onnan pedig indulhatna egy viszonyla, ami érintené a Bevásárlóközpontok / NYIP térségét.