ZotyaJ Creative Commons License 2012.12.01 0 0 5259

"-Járműállomány. Egyszerűen a hideg futkos a hátamon, és az ideg önt el, amikor szóló 31-est, vagy 32-est látok. Ekkora igénytalanséget! "

 

A HV idejében is gyakran volt szóló a 32-esen.

 

"Itt most csak egyet említenék, a 11-est, ami a Liget lakóparkon át közlekedik. Mégis, minek?? Ez egy burzsuly környék, minimum két kocsija van mindenkinek, itt szinte a vécére is autóval járnak. Ki fog itt busszal utazni?"

 

Mondjuk a burzsuj gyere, mert meguntta hogy mindig érte kell mennie, hogy ne kelljen kilométereket gyalogolnia. Egyrészt ne diszkriminálj mert ugyanolyan utasok lehetnek ők is mint Te. Márészt meg gondolkozz rendszerben! Ha kikapálsz egy-két "veszteségesnek" titulált járatot, vonalat akkor ezzel csak azt éred el, hogy csökken az utasok száma és újabb "veszteséges" járatok, vonalak jelennek meg, amivel megint... Jelenleg is ez a szemlélet okozza a legnagyobb bajt.

 

A 11-es utasait legfőképp az ITSH dolgozói teszik ki. Azért ezzel utaznak többen, mert sokkal gyorsabban beérnek a városba mint a klinikák felé tekergő 10-sel. Igaz ilyen szemszögből egy járulálékos dolog, hogy a lakóparkba is el lehet jutni. Egyáltalán tudod mi volt az eredeti terv a Liget-Lakópark kiszolgálására? Ez: 14-es a Segner térig. Na azzak tényleg nem lett volna értelme!

 

"Meg itt van ez a rengeteg, hosszútávú viszonylat."

 

Mind utasszempontból (több közvetlen eljutási lehetőség), mind járműkiadás szempontjából (kevesebb pihi) jobb a hosszú visszonylat. Természtesen nehézség, hogy jobban oda kell figyelni a pontosságra.

 

"Fura, a HV-nak ráfizetéses volt még a 24-es is, a DKV-nak pedig jók ezek?"

Megintcsak tévúton jársz. Ne vonalanként, ugye...A másik dolog pedig az, hogy a közösségi közlekedés nem egy hagyományos piaci ágazat, hanem egy közszolgáltatás és közlekedésszervezési szabályozó eszköz, aminek a megtérüléséről inkább társadalmi és nemzetgazdasági szempontból beszélhetünk.

Előzmény: Madym (5241)