TANÚSÁGOS TÖRTÉNET: KLASSZIKUS CSALÁS BECSOMAGOLVA HCH-s ÜGYFELEKNEK
Megosztom veletek a történetemet: elégedett HCH ügyfél voltam, de nagyon átvágtak. Tanúság, hogy ne járjon senki így:
Kolléga = aki játszik velem, a HCH ügyintézője
Állítólagos főnök = akinek a nevét soha nem tudtam meg :)
Több éve használom 2 személyes üdülőjogomat Hévízen a Holiday Club Hévízben (8380 Hévíz, Vajda Ákos u. 3). Mondhatjuk a használat során azt kaptam, amit vártam, nem volt probléma egészen 2012. január hónapig. Telefonon megkeresett egyik kolléganőjük azzal a szándékkal, hogy megkérdezze: nem akarom üdülőjogomat eladni-e valamint érdeklődött aziránt, hogy ki tudjuk-e használni az általunk lefoglalt hetet. Valójában véve kapóra jött a feltett kérdés, hiszen 2011-ben sikeresen felépültem infarktusomból és orvosom eltiltott a hévízi tó vízétől, ugyanis annak összetétele nem javasolt számomra. Az üdülőjogot azon célból vettem jó pár évvel ezelőtt, hogy legalább évente 1 héten a hévízi tó gyógyhatását ki tudjam használni. A hölgy kérdésére válaszolva egyeztettünk időpontot, ő behívott engem egy személyes beszélgetésre. Fiam is jó ötletnek tartotta, így hát elmentem a személyes elbeszélgetésre, mely során kollégái a következőket ajánlották: kérésemre értékesítik az üdülőjogomat, de nem lehet jól eladni a 2 fős apartmanokat, melyek a 10. naptári hétre érvényesek. Persze amennyiben el szeretném adni a B004936/1-es szerződésszámon megkötött üdülőjogomat a HCH viszontértékesítési megbízási szerződés keretében elkezdi azt értékesíteni. Felajánlották, hogy a sikeresebb eladás véget arra is van lehetőség, hogy a kelendőbb nagyobb apartmanokra kérjek egy cserét és akár egy jobb hetet is kaphatók így vagy a csereprogramban cserélgethetem azt.
Gondolkodtam a lehetőségen, és a következő megbeszélés már 2012. február elején a HCH-nál volt. Kolléga elmondta, hogy a 2 fős apartmanokat nem keresik, de a 4 fős apartmanokat igen. Mily meglepő módon éppen volt egy 4 fős apartmanja szabadon, 44. naptári hétre érvényes. Azzal érvelt, hogy az osztrák társadalombiztosító előszeretettel „nagy tételben” vásárolják fel ezen apartmanokat és ha erre lecserélem, akkor ő a nagyobb apartmant már tudja is értékesíteni, ahogyan az ő szavaival éljek: „pont most kerestek meg az osztrákok minket és lehet, hogy el is megy”. Kolléga megnyerő stílusa és érvelése elültette a bogarat a fülemben és számoltunk is egyet gyorsan: a B004936/1- es eredeti szerződést módosítottuk, csupán 1.000.000 Ft ráfizetésével tulajdonos lettem a 4 fős apartmannak. Boldog voltam, hiszen a Kolléga nagyon kedves volt, hogy rávezetett arra, hogy olyan apartmanra cseréljek amire van kereslet. 2012. február. 14-én bevittem a HCH Kft-be a pénzt és befizettem, megtörtént a szerződésmódosítás.
Vártam a továbbiakat, de sajnos így visszamenőleg már tudom, hogy a kolléga látszólagos jó szándéka tulajdonképpen az én vesztem lett, csúnyán és ennek tetejébe: előre kitervelve szándékosan át lettem vágva a nagy semmire! A csere elintézése ráfizetéssel valótlan állításon alapulva történ tulajdonképpen az ügyfél kárára, hiszen szándékosan mézesmadzag lett elhúzva és máris ki lett varázsolva az 1 millió forint.
Teltek a napok és semmi nem történt, kerestem a kollégát, de nem értem el. Üzenetet hagytam, de ő nem hívott vissza, a megadott mobilszámon nem lehetett őt elérni. 2012 júniusában kolléganői mondták külföldön van, ne keresem. Érdekes viselkedés ez egy cég alkalmazottjától, akinek a zsebét az ügyfél befizetéseiből tömik, arrogánsan közölte mi is meg tudjuk oldani, de nem tudták, mert közölték nincsen értékesítési szerződés megkötve és nem látnak bele az ügyintézőm ügyleteibe. Nevetséges az egész, hiszen csak „apró pénzt” fizetnek be az emberek, mi az. Kolléga azzal köszönt el tőlem februárban, hogy akkor a 4 fős apartmant elkezdi értékesíteni. Kolléganők elmondták, hogy értékesítési megbízást kell adnom. Tehát negyed év alatt semmi nem történt, a pénz be lett zsebelve és más már nem is érdekes. Mivel nemboldogultam fiamtól kértem segítséget. Persze a fiam 3 perc alatt elérte az irodában. Kolléganői azt hazudták, hogy nem ér rá. Fiam beszélt a kollégával, aki értetlenül állt, hogy miért nincs viszontértékesítési megbízás kötve. Persze hibáját nem ismerte el, mintha semmi nem történt volna. Érdekes addig nyomon követte az eseményeket, míg az 1 millió forint be lett fizetve utána már nem. „Persze közben az osztrák társadalombiztosító is bejelentkezett” Most már tudjuk ez is egy nagy hazugság (már a második megtévesztés), mint az egész!
Én és a fiam bementünk a kollégához, aki mondta csak őt keressük, most már jó kezekben vagyunk. Megkötötte 2012. június. 27-én a viszontértékesítési megbízást a 4 fős apartman üdülőjogának eladására 3.490.000 Ft minimum árért. Meggyőző volt, mint mindig, megnyugtatott minket: ő most már nyomon követi az eladást. Augusztusban felhívott engem, hogy fejlemények vannak, jöjjek be. Erre a telefonra bejelentkeztem, de közölték ismét a kolléganők, ő szabadságon van. Fiam hívta őt, üzenetet hagyott. Kolléganők ki kérték maguknak, hogy fiam beszélni akar az ügyintézőnkkel , közölték: „hagyja békén, ne is kijár a szabadság”, ők persze megint semmit nem tudtak az ügy érdekében szólni. Kérdezem én hogyan merik ilyen stílusban kezelni az ügyfeleiket. Időközben pár szintén hasonló cipőben lévő HCH-s ügyfél felhívta a figyelmemet az egyéb fórumokon található történetekre és persze arra is, hogy őket hogyan vágták át.
Teljes mértékben világossá vált számomra, hogy át lettem verve, csak és kizárólag az 1 millió forint befizetése érdekelte a HCH-t és persze az ez által megemelkedett éves díj befizetése: eddigi 53.471 Ft helyett már 92.000 Ft-ot kell befizetnem.
Mérgesen kértünk időpontot ügyintézőnktől én meg a fiam, aki tájékoztatott minket: nem fogja tudni eladni az üdülőjogot ezen az áron. Érdekes pár hónappal ezelőtt még az osztrák társadalombiztosító is érdeklődött, kapkodva kellett befizetni az „aprópénzt”, nehogy lemaradjunk. Rossz piaci helyzetre hivatkozva mondta, talán 800.000 forintért jóval áron alul el tudja nekünk adni. Könnyű kijelentése volt azok után, hogy 2 érveléssel is hazudott: elhúzta a mézesmadzagot előttünk, hisz neki csak egy érdeke volt a kasszírozás a cserét illetően más nem. Egy állítása volt az egyetlen egy valós, ami nem hazugság volt: jóval áron alul lehet már évek óta eladni az üdülőjogot. Kérdésemre nem kaptam választ, miszerint mi van az osztrák társadalombiztosító megkeresésével, melyet ügyvédünk ellenőrzött: valótlan. Ügyintézőnk igen ideges volt, nem tudta hova nézzen. Nem csodálom, hiszen ennyi hazugsággal élni napról napra nagy teher.
Idegességében 25 percet késett erről a találkozóról és persze irodájába ültetett, hogy senki ne hallja a beszélgetésünket. Érdekesen alakult a beszélgetés hiszen ellentmondásba került a kolléga önmagával.
Hát röviden ennyi a macska-egér játék, amit velünk művel a HCH Kft.
Jelenleg a következő a helyzet:
Fenti érvelésre hivatkozva, miszerint a 4 fős üdülőjog eladható befizettem 1 millió forintot azonnal, így tulajdonosa vagyok 1.970.000 Ft összegben egy olyan apartmannak, ami eladható tán 800.000 ezer forintért. Ha meg nem kell a pénz várjuk ki míg vesztesség nélkül eladható lesz – kommentálta a kolléga ellentmondóan saját korábbi kijelentésével,
Kolléga teljes mértékben becsapott engem, hiszen jelenlegi eladási statisztikák alapján 1,2 millió forint anyagi vesztességgel tudnám eladni üdülőjogomat, és kötelező érvényűvé vált a megemelkedett 4 fős apartman 92.000 Ft-os díjának kifizetése, mely nagyobb terhet jelent számomra.
Kolléga elmondás alapján neki érdeke eladni jó magas áron az üdülőjogot, mert ahogy mondta minden után jutalékot kap. De várjunk éveket….
Állítólagos főnok személye: kolléga feletteseként XYt nevezte meg, akit fiam felhívott és felháborodva közölte, ő nem a főnöke. Micsoda egy modortalan cég az, ahol az alkalmazottak nem merik kiadni a felelős vezetőjük nevét.
Nos szép kis átverése az embernek nem?
MINDENKI VIGYÁZZON VELÜK!!!!