sata005 Creative Commons License 2012.11.06 0 0 3515

Idén februárban még ezekkel a költségekkel számoltam: 

 

A Budapest-Genova útvonal két változatát szeretném bemutatni. Az első változat Szlovénián keresztül, a második Ausztrián keresztül megy. Személygépkocsi, benzines , 8 L-es fogyasztással, mindig az adott ország üzemanyagával tankolva számoltam. Egy hetes hajóutat veszek figyelembe, ezért Szlovéniában csak a havi matrica jöhetett számításba,mert náluk a 7 napos matrica tényleg csak 7 napos. Nálunk és az osztrákoknál pedig a hetes matrica 10 napos. Olaszoknál minden útszakasznak más a díja.  Az olasz autópályadíjat olasz pályakezelő netes oldal kalkulátora számolta ki. 1 €=295 Ft

 

Üzemanyag árak: Magyar 95-ös: 420 Ft

                                   Szlovén: 1.406 €

                                   Olasz: 1.735 €

                                   Osztrák: 1.394 €

 

 1.      Budapest-Tornyiszentmiklós-Maribor-Ljulbljana-Trieszt-Padova-Verona-Brescia-Piacenza-Genova= 1094 km


Budapest-Tornyiszentmiklós: 252 km= 20.16 L = 8467 Ft  + pályadíj: 2975 Ft

Tornyi-Maribor-Ljubljana-Trieszt: 294 km= 23.52 L= 33€  + pályadíj: 30  -havi matrica (szlovén szakasz)

Trieszt-Padova-Verona-Brescia-Piacenza-Genova: 548 km= 43.84 L= 76 € + pályadíj: 35.50 € ( olasz szakasz)

 

Összesen: 22.884 Ft + 349€ =125.839 Ft ( oda-vissza út)


 1.     Budapest-Veszprém-Rábafüzes-Grác-Klágenfurt-Villach-Tarvisio-Udine-Padova-Verona-Brescia-Piacenza-Genova= 1140 km


Budapest-Veszprém-Rábafüzes: 261 km= 20.88 L= 8769 Ft + pályadíj: 2975 Ft

Rábafüzes-Graz-Klagenfurt-Villach-Tarvisio: 261 km= 20.88 L=  29.1 € + pályadíj: 2720 Ft (osztrák szakasz)

Tarvisio-Udine-Padova-Verona-Brescia-Piacenza-Genova: 615 km= 49,2 L = 85 € + pályadíj: 34.60€ (olasz szakasz)

 

Összesen: 28.928 Ft + 297,40 € = 116.661 Ft ( oda-vissza út)


Sem időben, sem km-ben nincs sok különbség a két út között. Voltam mind a kettőn, nekem inkább az osztrák szakasz a szimpatikusabb. Az első végig pályán, a másodiknál a 8-as főúton megyek Rábafüzesig, majd utána kb. még 30 km-t az osztrák oldalon és Ilz-nél megyek fel a pályára. Az üzemanyag sem tükrözi vissza teljesen a két utat, mert pl. a szlovén változatnál lehet egy kicsit variálni. Pestről elindulok, majd nem érdemes a szlovén határ előtt tankolni, mert pár forint a különbség a mi és a szlovén benzin közt. De az olasz határ előtt tankoljunk tele, mert az olaszok bizony keményen mérik a benzint. Visszafelé  még egyszer biztos hogy kell tankolni az olaszoknál, de akkor már figyeljünk arra, hogy a drága olaszból csak annyit, hogy Szlovéniáig elérjünk. Az osztrák változatnál is számoljuk a kilómétereket, mert az osztrák jóval olcsóbb, mint az olasz benzin. De mint ahogy nálunk is mondják: a kutaknál lehetnek különbséget. A pályákon mindig a legdrágább.   Amúgy én soha nem nyomom le ezt a távot egyszerre. Valahol mindig alszom egy éjszakát. Velence, Verona és a Garda-tó nagyon közel fekszik az útvonalhoz, én mindig teszek ezekhez egy kis kitérőt. A Wörthi –tó is gyönyörű, de az csak az osztrák változatnál. Szállás egy éjszakára két fő részére reggelivel kb. 80-90 € az olaszoknál, ahol aludni szoktam.

Ha valakinek ezzel a pár számítással tudtam segíteni, akkor már megérte az írás.

 

 

 

 

Előzmény: andivoda (3510)