Szia!
csak a saját tapasztalatomat mondom:
Engem rábeszéltek egyszer egy autósboltban, hogy kopott motorhoz már 10W-s olaj kell.
Bele is raktam, de valahogy nem volt az igazi. olyan érzésem volt, hogy nem megy az autó.
Kb 3000 km után lecseréltem a gyárilag előírtra és lőn csoda!
Az hülyeség, hogy nem jut el a turbóig, odajut, csak ez az olaj szerintem vastagabb, (értsd: sűrűbb) egy kicsit.
Javasolnám neked is, hogy maradj inkább a gyári értéknél. ami 5W40.
Nekem a turbó is a gyári még és 361.000 km fölött van az autóban garantáltan.
Még mindíg vidáman fütyörészik, olajat meg nem fogysztja.
Az olaj és olajszűrő csere intervallumát pedíg javaslom 15.000 km-ként.
Én Castrolt használok, de természetesen ez nem szentírás,a többieknek is vannak tapasztalatai más márkákkal.