Vargham Creative Commons License 2012.10.30 0 0 324

Nem olyan vészes, ha tudod, mit csinálsz, vagy tudod, kit kérdezz. :-) Én tápegységet is építettem hozzá, hogy konnektorról vagy 12 Voltos akksiról is lehessen használni. Nem magamtól voltam olyan okos, hogy hogyan kell, hanem tudtam, kit kell kérdezni.

 

Egy gyári mikrofon nem annyira drága, főleg az 5D árához képest nem. Én egy Rode Videomic-et vettem, és elégedett vagyok vele. 30.000 forintba került.

 

A videóról:

- Vicces, de amikor átkapcsol a beépített mikrofonra, akkor javul a hangminőség. :-) A beépített mikrofon egészen jó ezekben a DSLR-ekben. Az a hátránya, hogy nem tudod a géptől függetlenül közel vinni a témához, és összeszedi a zajokat, ahogy kezeled a gépet. Amíg nem volt normális külső mikrofonom, addig én a beépítettet használtam még zörejek felvételéhez is. (Kisjátékfilmbe ceruzasercegés, stb.)

- A Canon DSLR gépek adnak tápot a mikrofonnak. Az elektret kapszulák nem működnek táp nélkül, a házukba épített előerősítőnek (általában 1 db tranzisztor) van rá szüksége, anélkül nem jön ki belőle jel. De ha igazán jó minőséget akarsz, akkor raksz bele egy 1,5 Voltos elemet. A fényképezőgépnek semmi baja nem lesz tőle.

- Nem értem, hogy miért készítette a figura a cuccot. Vakupapucsba nincs értelme ilyet rakni, akkor már a beépített, mert annak jobb a minősége. Akkor lehet ennek értelme, ha egy hosszabb kábellel elviszi a mikrofont a géptől. Ez a kiépítés ráadásul nem is sztereo. Mindkét kapszula nagyon nagy teret fog be (közel gömb iránykarakterisztika), aminek köszönhetően pontosan ugyanazt rögzítik. (Ráadásul a dobozon belül sincsenek akusztikailag elszigetelve egymástól, és ezek valamennyire hátrafelé is érzékenyek.) Akkor már jobb egy jó minőségű mono mikrofon. Igazi szetero hatást csak irányított mikrofon párral lehet elérni, amik a tér két különböző irányaiból jövő hangokat jól szeparáltan érzékelik. Olcsó elektrettel ilyet nem nagyon fogsz tudni megvalósítani. Ott lehetne még értelme ilyen mikrofonnak, és én is ott használtam, hogy beszélgetéskor felcsipeszelni egyet az egyik emberre, egyet a másikra. Így a sztereó felvételi lehetőséget két sávosként használod. A videóban szereplő cucc ezt nem tudja, mert fixen egy házban van a két kapszula.

 

A jó minőséghez nagyon fontos a megfelelő jelszint. Ehhez Canon DSLR-eknél nélkülözhetetlen a MagicLantern. A beépített hang IC egy felvételi szintet tud beállítani mindkét csatornának. Ha különböző erősségre van szükség csatornánként, akkor a jelszintet az erősebbikhez állítja, és a másikat a gép operációs rendszere DIGITÁLISAN húzza fel. Ez olyan, mint a kompaktoknál a digitális zoom, amit nem kell magyaráznom, hogy milyen hatással van a minőségre. A MagicLantern lehetővé teszi, hogy külön állítsd az analog gain-t, és külön a digitálisat. Ez utóbbit nullán szoktam hagyni, ha nagyon kell, akkor utómunkában sokkal jobb minőséget lehet elérni, mint amit a fényképezőgép tud.

Előzmény: 5DLaci (323)