Általában extra áramkörök vannak a külsö bemenethez. Amikor bedugod a külsö mikrofont az esetek többségében a belsök lekapcsolnak.
A mikrofonbemenetnek vannak szabványai (érzékenység, bemeneti impedancia), ezeket többé kevésbé betartják, de maguk a mikrofonok sokkal szélesebb sávban müködnek, igy nem lehet egységes szabványt alkotni. Emiatt fontos a manuális beállitás lehetösége.
A kamerákon általában a szoftwareben vannak ilyen lehetöségek.
Egy kicsivel jobb kamerákon extra kapcsolok vannak a mikrofonhidon. (választo kapcsolo (külsö-belsö), szint kapcsolo LOW-MID-HIGH, ha XLR a bement akkor van még phantom (48V) kapcsolo is. Ehhez jön az automatika ki/be kapcsoloja.
Rendszerint a bemenetek nem igen alkalmasak dinamikus mikrofonok jelének a vételére, a döntö többség a ma modern elektret mikrofonokat támogatja.
Ezek is lehetnek két félék, belsö táplálással (amikor elemet, akkut kell tenni magába a mikrofonba), és a külsö táplálásu, amikor a tápot a kamerából kapja. Enélkül a mikrofon nem megy. Ebben az esetben a kamerának rendelkeznie kell ilyen táp megoldással. (Nem tul szabványositott a dolog, ezért nem mindig müködik).
A bemenetek mindig sztereok, hacsak nincs extra mikrofonhid (XLR csatlakozokkal).
Ebben az esetben 2 bemenetre osztják a sztereot, de ugy, hogy (egy extra kapcsolo) bármelyik mikrofonbemenetet bármelyik csatornába lehet vezetni, azaz lehet 2 csatorna, mono, de sztereo is.
A kamerára szerelt külsö mikrofon többnyire mono és iránymikrofon, azaz csak a célzott területröl bejövö hangok jutnak a kamerába.
Kb igy néz ki egy olcso, de jol felszerelt kamera külsö mikrobemenetekkel.