nofRETRO Creative Commons License 2012.09.02 0 0 658

Most eszembe jutott a telefonébresztő. Régen igazi ember tárcsázott, és megvárta míg az ügyfél felveszi, és igazi emberhangon szólt bele. Ha nem vette fel az ügyfél, akkor , megvizsgálták a vonalat, hogy nem hibásodott-e meg

Mostanában meg órákig lóghatunk a telefonon, különböző sorszámokat, kettőskeresztet nyomogatva, míg végre kapunk valami információt, vagy elmondhatjuk a problémát. Persze csak akkor, ha egyáltalán felveszi egy automata a vonal másik végén. Aki kitalálja ezeket a gyorsító megoldásokat, nem biztos hogy képes végiggondolni a felmerülő problémák körét. Az ügyintéző is csak azt tudja csinálni, amit a szoftver enged , ha nincs rubrika, marad a hibás, vagy a számára értelmezhetetlen adat, és már löki is vissza. Mintha robotok ülnének mindenhol, emberek helyett. Hiába tanítják meg a robotot beszélni (lásd Ikea), attól még nem lesz ember :)

Előzmény: Goldman Emma (647)