marky-511 Creative Commons License 2012.09.02 0 0 4714

26-án töltöttem le a 21-i változással kapcsolatos menetrendeket és 21.-i érvényességi idővel a 47Y-nál már szerepel Somlyai utca. Mondom ez 26.-i letöltés és 21.-i érvényességi dátum.

Akkor most mi változik/változott elsejével?

 

Csak arra tudok gyanakodni, hogy elírták az érvényességi időt. Ahogy kijött a DERKE kritikája, másnap már megjelent, hogy "kialakítottak" egy "új" megállót a Somlyain. 21-én ezt már tudták, de csak szeptember 1-től lépett hatályba. Ugyanez a 37-es esetében is.

 

Az ott áthaladók 99%-a még a közelben sem lakik. Az átmenő forgalmat kellene korlátozni és nem a célforgalmat.

 

Az átmenő forgalomra sincs alternatíva. A Széchenyi után a Miklós utca van a közelben, de elvileg az is belváros, így ott is csökkenteni kellene a forgalmat. Onnan már csak az Erzsébet / Wesselényi utca van, ami egyrészt baromi messze van, másrészt így is túlterhelt.

A másik irányban ott a szintén tulterhelt (de végre ismét 2*2 sávos) Hunyadi utca, majd a Hadházi - Füredi út, ahol szintén van némi torlódás, enyhén fogalmazva.

 

Sajnos tudomásul kell venni, hogy Debrecenben nem valósítható meg az, ami mondjuk Miskolcon igen. Nincs elegendő párhuzamos utca. Ott van Nyíregyháza esete, ahol szintén sétatér lett egy csomó belvárosi utcából, és a 7-es megállójáig 15 perceket kell sétálni az ott élőknek. Ez miért jó? Debrecenben is ezt a példát kéne követni?

 

Csak az a baj, hogy ahhoz, hogy ezeket megteremts utas kell, mert azt senki sem fogja bevállalni, hogy a kapacitást "feleslegesen" növeljék.

 

Na igen... A DKV-nak ez nem is érdeke. Már úgy vették át a szolgáltatást, hogy azonnali (!) 10%-os utasvesztéssel számoltak. Ezek után nem kéne sírniuk.

 

Ráadásul aki egyszer már autóba ült az nem fogja bújni a menetrendet, hogy na, vajon mostmár sűrűbben jár?

 

Szerintem fogja, mert akinek megterhelő a magas üzemanyagár, az bármikor visszaszokna a buszozásra. A többi nyilván nem, de azok eddig se tömegközlekedtek.

Én heti rendszerességgel tömegközlekedem, mert ahova járok, oda amúgy sem mennék kocsival. Viszont amikor nagybevásárlást tartok, és 4-5 zsugor ásványvízzel jövök ki a teszkóból, vagy amikor 500 kiló frissen pergetett mézzel kell hazajönnöm, akkor nincs lehetőségem a tömegközlekedést használni.

 

Inkább a program ami elég ratyi lett.

 

Bár ma már legalább 6 kocsi jött velem együtt az új szakaszon, felesleges az egyperces zöld, miközben a Széchenyin áll a forgalom. Amíg nem épül meg nagyobb részen (legalább a Csemete és a Miklós utcák között), 10-15 mp zöld elég lenne, még a gyalogosoknak is.

 

Mi lesz itt holnaptól?

 

Rossz belegondolni. A Jégcsarnok felszállóhelynél rosszabb infrastruktúrát még nem láttam. Össze-vissza egyirányúsítanak mindent, a 19-esnek és a 30-asnak úgy kell átsorolni a Vincellér felé, hogy jobboldalt még van egy jobbra kanyarodó sáv is, ami tuti kihasználtabb lesz, mint a balra és egyenesen haladó sáv. Ahol még lámpa is van.

Előzmény: LoLkA (4713)