Miért? A 46-os nem zavarja össze őket?
A 46-os egy három esztendős viszonylat, az összevonások után (amit persze a fórumon írtunk páran) alakult ki a jelenlegi forma. Úgy két év. Ahhoz hozzá lehetett szokni, mert új. De a 12-es, ha jól tudom, '96 óta a Tócóskertből indul, 16 év után ne sz*passuk meg az embereket azzal, hogy a napi 90%-ban eddig is 12-esként közlekedő járatokat 12A-nak nevezzük át.
Az más kérdés, hogy az összevont 12-es mi legyen. Én csak az egyszerűség kedvéért írtam a 12Y-t, mert az már benne van a köztudatban. Lehet akármilyen jelzést adni neki, csak a "klasszikus" 12-es maradjon meg 12-nek.
Amúgy, ha már a betűjelzéseknél tartunk, én az ellenirányú körjáratokat is F-re módosítanám Y helyett. Ha pedig egy viszonylat hosszabb útvonalon közlekedik az alapjáratnál, egyszerűen egy 1-est raknék elé, pesti és miskolci mintára. Így lehetne 112-es és 145-ös.
A tócóst hosszába eléred négy megállóval, a Klinikákat meg keresztben eggyel. Szóval szerintem nem ugyanaz a kategória.
Jogos.
Félreértés ne essék. nem azt mondom, hogy az István útra nem kell busz, természetesen kell minimum a jelenlegi kapacitással.
Amit a táblázatban leírtam, az csak fantáziálás :)
Ha pár szakember átnézi (a DERKE-re gondolok, NEM a DKV-ra, vagy az önkormányzatra), lehet bele-bele javítani. Szerintem kell is.
Mellesleg a 43-as is kész :)
Itt azonban el kellene gondolkodni azon, hogy csökkenteni kéne a menetidőn. A 43-ast rendszeresen használók megjegyezték már, hogy a 19-eshez hasonlóan ott is sorozatosak a több perces sietések.
A másik pedig a Csigekert utca. A Bölcs utcát kapásból meg kellene szöntetni.
Harmadszor; nehogymá' a Károli Gáspár utca - ITS táv oda 2 perc legyen, vissza 3! Pláne reggel...