Fűtés kontra Hold ON
egyik este jártam így anno amikor a szobai 3 fázisú hőtárolós kályha 22 óra után bekapcsolt
és a MIDI folyam valymelik csatornájából észleltem hogy meghosszabbodtak a hangok
és egyből nem is értettem mi volt mire lesett MIDI bill ről átjátszani azt a csatit
és amikor hold-on váltottam akkor hagyta abba a hülyeséget
ezek után felvételt nem mertem fűtéskapcsoláskor megejteni
:)
bár röhej az egész
áramingadozástól feszültségingadozástól
még annak idején elmeséltem egy stúdiószakinak ő is találkozott hasonlóval
az OMNI mode ON :
talán egy ellenőrzésnek jó ha másnak nem nagyon
lényege
MIDI folyam nál van a státusz bitsor és adatbitsor
ezen belül bizonyos státuszoknál a követő 4 bites adat maga a csatorna száma 1-16 ig
persze ez digitálisan 0-15
namost a fogadó eszközön beállított OMNI mode ON állásban nem figyeli a csatorna adatot
és mintha minden az a beállított RECcsatinak érkezne mindent a magáénak vesz és
feladatként kezeli.
na ekkor olyan káosz uralkodik vegyéte alapul eleve a dobsávot az más hangszeren egy ökörség
:)
remélem érthető még ha nem hardverkoncentrált hosszászólás volt
a PC és egyéb sebességekről
amióta használok PC t az ATARI ST után a következő legfeltűnőbb és néha legidegesítőbb
negatívot tudom elmondani a PC hátrányára ATARI előnyére:
ha kiadok egy feladatot és hogy arra mennyi ideig várjak
az ATARI nál 100 ból 100x tök ugyanazzal az idővel fejezte be a műveletet
a gép de ez a WINDOWS macerás PC egy toldozás foldozásnak tűnik. vagyis mintha valamilyen programozást
mire WINDOWSosra alakul hülyén kezdtek el és az már úgyis marad
egyszerű gépre telepített programok ami nem vár internet eseményre
nekem azonnal szemet szúr hogy ugyanaz a parnacs vagy utasítás különböző időt igényel
priorításgenókkal nem akarok kínlódni ezügyben
ha nem érthető WIN azstal rajta ikonlinkek az EXEprogramokhoz
ráklikknél elvárnám hogy azonos idő alatt álljon fel ha 100x klikkelem akkor 100x
szóval ettől a WIN dolgoktól nem vagyok elájulva
lehet ha nulláról kezdenék írni mai ésszel 2022 re lekörözné a mostaniakat
bár nem tudom ez hogy van MAC gépeknél vagy a PCn de más OPrendszernél
én nem hardverszemléletű vagyok
inkább szoftveres
régen írtam saját MIDIsequencer programot nem CUBASE elképzelésre
hanem egy saját terv alapján még ATARIra
azóta PC re írtam vagy 200 valahány progit
igaz ha ma állnék neki MIDIs seqnek
nem a megszokott alapokon tenném hanem
egy tejesen új szemlélet alapján
mivel tudom a CUBASE sáv és part alapokon levő
egyszerűsége miatt bizonyos zenei tervezés teszt és kisérlezetést
eleve néhány dolgot szinte lehetetlen lenne vele megcsinálni illetve ha nem nagyon vacakolós időigényes
bármilyen eleve már meglevő szerkesztett zeneszám bármely egységét át lehessen hozni
1 gombnyomásra rögtön a megfelelő hangnemre kérve vagyis minden egyféleképp lenne tárolva
csak meg lenne hozzá az oktáv és transponz érték a songhoz vagy mintához
vagyis ha valami mondjuk Gduros akkor bármely másik zeneproject ami akár Cduros
eleve annak megfelelően lehessen odailleszteni ideiglenes tesztként is
aztán hogy a teszt az itteni project szerinti hangszereléssel vagy a forrás szerintien
jöjjöne be
aztán időben 1:1 es dupplasűrűn vagy felezett sebességgel pötyögjön
aztán eredeti dinamika vagy más ütemdinakmika
pld kérem 1:1:01 start 100% tól 1/16 onként 8% os halkulással 1/4nként ismételgetve
vagy ezt bárhogy
vagy kérem ugyanezt a mintát egy másik outputra és ott milyen beállítással
melyik eszköz mennyi időt fordít hangszín átálásra hogy ne legyen váltás hang 1 csatornán belül
stb stb
a zeneszámban mely összetevők transpose függetlenek (dob) tempofüggetlen effekteknek fenntartott
tempofüggetlen effektek
(ha ez nem érthető
-van olyan effekt amit mozgatott tempoval is a szerkesztett ideig kell ON OFF ozni
különben nem jön ki jól
-ellenkező esetben offolhatóak a tempo szerint
a fenti esetben is lehetnek 2 félék
-az effekt startpont a song szerint az offja ahogy adódik idő szerint
-az effekt offja a mértani adat és a felgyorsított esetbe a startpontja előrébb kerül lassítottan hátrább
)
tehát egy olyant terveznék amivel sok dolgot egyből ki lehet próbálni minimális egérműveletttel
tempo song alaptempo ami a kezdeti érték majd bárhol lehet az aktuális start adattól vég adatig
tetszőleges tempováltozást megadni
pár példa
XY song 13.section 001:1:01 - 004:04:16 1/16 onkénti +1.50 tempoemelés
XY song 13.section 001:1:01 - 004:04:16 25% lineális tempoemelés
a line.. lehet még többféle alakzat
eszközök mindenkori alapbeállítása a saját zeneszámokhoz ennek kiküldése
eszközök alapbeállítása kifejezetten az aktuális zeneproject szerint ennek kiküldése
valamint az egyvelegképes szerkesztés
amikor a program tudja hogy mely outputok mely csatornái szabadok egy adott pillanatban
és a következő zenerész részére hány szabad kellene de ha ezekből lenne használ még az előző végéből akkor
nem lehetne tetszőleges hangszínnel indulni azon a csatornán főleg ha lenne ott még átcsengő hang
ekkor a program áttervezné mondjuk hogy az 1,2,3,4 az most innentől a fogadó eszkőz másik lehetségesére lenne áttervezve, hogy ne lehessen ebből semmit észrevenni fülre
stb stb
gondolnám hogy ilyet nem írtak még lehet ha sose érek rá nem kezdem el én se
persze lehetne még koncertre val MIDI programot írni ahol előre kellene beprogramozni egy MIDIs eszközön mi melyik songot hozza elő
azt kézi starttal vagy leszámolva indítsa és menet közben a monitoron bármlyen song részletet
tovább lehessen ismételni vagy kérni vagy insertként illeszteni bármely részek közé az adott pillanat hangulatában
márhogy nem tök ugyanúgy szóljon minden koncerten ha a fényteknika megengedi a szám nyújtását és felépítését
menet közbeni tempo változtatás
hogy mennél élőbbnek tünjön
tehát egy keyboard jeleit bármire lehet hozzáprogramozni és hogy arra mi történjen azt össze lehet hozni ha van miből
és nem hiszem hogy be kellene szűkülni amikor ezek matematikai lehetőségek
adatok dogoztatása perifériákra való irányítása