át nem adott troli-végállomáshoz kéne őket irányítani
Nagyon rossz ötlet, ugyanis mivel tud onnan tovább közlekedni? Ha már van az a pár nagyobb csomópont (Doberdó, Segner, Nagyállomás, Vincellér u), akkor minden egyes járatnak ezekben kellene végződnie. Hogy miért? Gondolj bele! Az utasnak az az érdeke, hogy minél rövidebb idő alatt eljusson a város egyik pontjából a másikba úgy, hogy ha át is kell szállnia, akkor abban a megállóban meg tudja tenni, ahol leszáll. Az nem játszik, hogy 100-500m-eket kelljen gyalogolnia, mert miért vett akkor bérletet? A legegyszerűbb ezeket ott megoldani, ahol sok busz jár. Ha beraksz egy járat végállomását a "puszta közepébe", ahol fű se nő, nemhogy másik tömegközlekedési jármű, akkor csak azt fogod elérni, hogy az a végállomás kihasználatlan lesz, azaz feleslegesen égetik az üzemanyagot. Véleményem szerint akkor lehetne sikeres a tömegközlekedés, és akkor foglalkoznának érdemben egyáltalán az emberek, ha A pontból a B pontba max. a kocsival történő eljutási idő kétszereséig tart a busszal történő utazás, és olcsóbban mint kocsival!
Józsánál a váltakozó végállomás jelenti a legkevesebb problémát. A nagyobb baj az, hogy a menetrendek összehangolatlansága miatt nincs közvetlen átszállási lehetőség sehol! Elmegy a 10(A)-es, a 24(Y), a 11/43-as, valamint a 2,3,4 trolik, a 25/25Y-ra pedig gyakran nem lehet átszállni, mert a Segneren már tele van. Leszállsz a buszról, és vársz 20-30 percet, amíg tovább tudsz menni. Közvetlen belvárosi kapcsolatuk sincs, mert a Kistemplom a belváros legszéle, ráadásul csak a 19-esre tudsz onnan átszállni (Miklós u. felé) mert a többi járat is a Nagyállomás-hoz megy. Ja, és az 1-es villamos is pont elmegy az utasok előtt. És mindez nem csak a józsai utasokkal kicseszés, hanem a nem kevés Böszörményi úti lakótelep(ek) utasaival is. Nem is csoda, hogy míg a 28-as tele volt, addig a józsaiakra alig-alig szállnak fel erről a városrészről. Innen az embereknek már megéri kocsival/biciklivel/gyalog megközelíteni a belvárost!
A Klaipedáról vagy vissza kellene menjenek a Szent Annán át a Piac utcára
Ebben az esetben nem a Piac utcára hoznám vissza, hanem pont ellenkezőleg a Wesselényire a Szent Annán keresztül, így a TÁG / egyházi iskolák / kollégium is le lennének fedve gyakorlatilag a város nagyrésze felől.
Gyakorlatilag az a lényeg, hogy abszolút hülyeség ennyi járatot (31, 32, 42Y, 34, 35, 36, 10) az amúgy is nagy forgalommal megáldott Piac utcán közlekedtetni úgy, hogy ott megy az egyetlen villamosvonal is. (Kettetlen villamosvonal véleményem szerint még év(tized)ekig nem lesz ebben a városban!
Tényleg "kettes" villamos! Mit gondoltok arról, hogy a Dózsa György-Nádor utcán az út két szélén járnak majd ezer év múlva a tuják? Nem lett volna célszerűbb azt mondani, hogy az egyik irányban a 2 sávot lefoglaljuk erre a célra, ott addig homokozik a kivitelező ameddig akar, a másik két sávon pedig zavartalanul mehetett volna a járműforgalom? Így nem lennének véleményem szerint ilyen áldatlan állapotok, bár úgy néz ki direkt csinálták ilyen nagy rumlival az egészet, hogy a "zemberek" lássák, hogy (nem) dolgoznak...