chEszed Creative Commons License 2012.08.09 0 0 267

Összetett dolog ez. Először is van az üdvösség, és a Szent Szellem bennünk lakozása. Ennek nem feltétele a nyelveken szólás, sem nem jele.

 

A Szent Szellem keresztség elsődleges jeleként az Apostolok bizonyíthatóan a nyelveken szólást fogadták el. (Azaz legalább 1 alkalommal kellett nyelveken szólni.) Másik jel, ami látható, hallható volt a beszámolók szerint, az a prófétálás volt. /Ez is megérne egy misét, hogy ez alatt mit kell érteni./

 

Tudjuk továbbá, hogy a Szent Szellem keresztséget 2 helyen említi az Ap. Csel. Pünkösdkor, és Kornéliusznál.

 

A többi helyen a Szellem "vételéről" illetve Vele való betöltekezésről ír a Biblia.

 

Van tehát AZ AJÁNDÉK, maga a Szent Szellem keresztség, és van a betöltekezés, amely a Szellem vétele.

 

A levelekben az a parancs, hogy (Ef. 5.) hogy a hívek folyamatosan legyenek tele Szent Szellemmel. Ezért is tartom helyesebbnek a betöltekezés szót. Az is kiderül az írásokból, hogy a tanítványok több alkalommal is betöltekeztek, ez nem egy egyszeri dolog volt.

 

Azt is olvassuk, hogy képesek voltak különbséget tenni az olyan hívő között, aki tele van Szent Szellemmel, és olyan között, aki nincs. Diakónussá csak olyat választottak, aki tele volt. (Ap Csel 6:4). Fontosnak tartom megjegyezni azt, hogy a Szent Szellem intelligenciával, és Isten személyiségjegyeivel rendelkezik, azaz Ő nem valami, hanem VALAKI. VELE tele lenni azt jelenti, hogy teljesen az uralma alatt lenni.

 

Ha valaki a Szent Szellem uralma alatt van, illetve az életét alárendeli Neki, akkor először is sok időt fog eltölteni Isten előtt imában. Ez az értelemmel elmondott ima gyakorlatilag olyan lesz számára, mint az emberek számára a levegővétel. A Szent Szellem uralma gyümölcstermésben is meglátszik. Ezek azok a lényeges dolgok, melyek az ítéletkor számítani fognak.

 

A Szent Szellem megérinthet úgy, hogy az ember "magánkívüli" állapotba kerül, azaz a Szíve, lelke, és teste megtelik Isten erejével, vagy megérinti Isten ereje. Maga Isten meríti bele Önmagába, és tölti be belülről is. Ez megnyilvánulhat elesésben, megnyilvánul prófétálásban, nyelveken éneklésben. Ahhoz hasonlítható ez, mintha egy edény belsejét és száját nem látnánk, mert mondjuk magasra van emelve. Ha vizet töltünk bele, akkor tudjuk, hogy tele van, ha látjuk, hogy túlcsordul.

 

Máté 12:34:
Mérges kígyóknak fajzatai, mi módon szólhattok jókat, holott gonoszak vagytok? Mert a szívnek teljességébõl szól a száj.

 

Azaz ha a szív megtelik, akkor ez szólásban nyilvánul meg. Nyelveken, vagy prófétálással. Ekkor mondjuk egyfajta konszenzusos alapon, hogy tuti, hogy abban a pillanatban az illető tele volt/megtelt Szent Szellemmel. Az, hogy valaki épp tele van-e Szent Szellemmel azonban nem ez alapján dől el, ugyanis, ha megkapja a nyelveken szólást, és nem él átadott életet, csak zengő érc lesz, egy hangos gong csupán.

 

A kérdésedre visszatérve, hogy gyógyított általad az Úr, ezt nem nevezném "lélekkeresztségnek". (Bár itt is különbség van az általános hitből való ima, és a gyógyítások ajándéka között).

 

A nyelveken szólás, mint olyan hit kérdése. A hit pedig hallásból van, azaz fontos, hogy megfelelő tanítást halljon az illető ezzel kapcsolatban.

 

Vannak feljegyzések olyan emberekről, akiket Isten használt, pl Kathryn Kuhlman gyógyító evangélista, aki sosem szólt nyelveken, és amikor erről kérdezték nem akart erről beszélni. Néhány info róla:  http://100ujgyulekezet.blog.hu/2012/05/30/hithosok_40_25_resz_kathryn_kuhlman

 

Nem mondanám, hogy Kuhlmann nem volt tele Szent SZellemmel, azt sem mondom teljes határozottsággal, hogy Te nem vagy tele. Ez az ember szíve és Isten előtti dolog. Egy dolgot tudok, ha szóltál nyelveken, vagy prófétáltál, abban a pillanatban biztosan tele voltál Szent Szellemmel.