Ez nem biztos, hogy jó ötlet, mert az előrejelző lámpa nem tudja beszámítani azt, hogy mennyi kocsi áll a piros lámpánál, illetve más buszmegállókból hány járat indul el abban a pillanatban. A Posta épülete előtti megállóban hiába van előrejelző lámpa, ha a sofőr nem lát el a lámpáig, így nem tudja megbecsülni azt, hogy hanyadikként érkezik.
Miért is kell ezt tudnia? Ha van előjelző lámpa, akkor a buszok nem a lámpánál dekkolnak és az áteresztő képesség is nagyobb lenne, tehát több jármű férné egy zöld ideje alatt, mivel a legtöbb jármű már lendülettel érkezik a jelzéshez.
A rendszer egyetlen gyenge pontja inkább a két zebra lenne, amelyen át kell küzdeni magát a járműveknek.
Célszerűbb lenne a menetrendeket (indulási időket) összehangolni, így nem fordulhatna elő az, hogy pl. óra 10-kor 5 busz indul el egyszerre, majd 20 percig semmi, vagy egy-két járat.
Az tény, hogy valamit csinálni kell, de ekkor még a probléma adott. Az utas nézi, hogy a busz áll a lámpánál, amit nem ért el. A busznak kétszer kell elindulnia, ami nem kedvez az üzemanyagfogyasztásnak sem.
Ráadásul ha már benn áll a jármű a várakozóhelyen, akkor lesz szíves a sofőr pontosan indulni a megállóhelyből, és nem 2-3 perccel utána.
Így van, de a Segner középperon tipikus eset. Ott az van, hogy hiába el kellett volna már indulnia a busznak a lámpa feltartja. Mivel a lámpa pont a megállónál van, így rendszeresen vesznek még fel az utasokat a zöldre várva. Kb. ezt kellene megcsinálni a Nagyállón is.
Rendszeres gyakorlat, hogy ha 20-kor indul a járat menetrend szerint, akkor 20-kor a pihenőhelyen elhelyezkedik a sofőr a vezetőülésben...
Sajnos rossz Volános gyakorlat. Sok sofőrben még az él, hogy az indulási idő az jelneti, hogy na felállunk és elindulunk a buszhoz.
Talán célszerű lenne a fordába felvezetni egy olyan sort is, hogy mikor kell elindulni a decentrumból az első megállóba.
Ez tulajdonképpen egy számon nem tartott holt idő. Le merem fogadni, hogy 1-2 necces fordát át is lehetne szerkeszteni, mert így már nem lenne meg az előírt pihenő idő.