Törölt nick Creative Commons License 2012.07.18 0 0 2270

Sziasztok,

A Costa Favolosával voltunk, a Divina útvonalán, és nagy MSC tapasztalattal, vártuk a drágább Costát. Az alap probléma az, hogy egy Splendida méretű hajóra kb. 800 emberrel kevesebb a személyzet a leírásuk alapján. A web-chekinnek semmi értelme. Minden embernek végig kell álnia a sort a beszállásnál, ahol 3 ember van a chek-in pultnál minden technika nélkül. Ők csak azért vannak, hogy ott tartsák fel a sort, ne később a hajón. Már ott több, mint a 1 órát álltunk sorba egy karámban. Szemre vételezték a jegyet, de mi elírtuk az útlevél számot, amit nem is vettek észre. (és minden ellenőrzésre ez a jellemző) Ezek után még 7-szer ellenőrizték az útleveleinket, és 2-szer a papírokat, így végül 2 óra volt a beszállás. Ami semmi az 5 óra 45 perces kiszálláshoz! Nekünk legalább délben elkezdték a beszállítást, míg mi egy középső csoporttal szálltunk ki 2-kor, így el tudom képzelni hogy mikor kezdhedték a beszállítást. akkor már 1700 ember várt a beszállásra, és a terminált be is zárták, mert már se a ki, se beszállásnál nem lehetett beférni. Igaz Velence le volt zárva, mert fesztivál volt, ezért Margherában kötöttünk ki, majd kis hajókkal vittek be Velencébe. De az MSC így is 2,5 óra alatt elvégezte a kiszállítást. Itt a végén volt már egy afférom a biztonságiakkal is, és kihívták rám a rendőrséget, de ők is mellénk álltak, de ez hosszú história lenne, 5 óra után már mindenkinél elszakadt a cérna.

Az egész hajóútra ugyanez a szervezetlenség volt a jellemző. Nem lehetett sem ki, sem beszállni a kikötőkben, mert nem szervezték meg a 3800 ember kiszállását. Persze mi rutinosak vagyunk és már a második kikötőben kitaláltuk, hogyan kell elsőnek kiszállni, hiszen ált. 15 perc alatt összeomlott a biztonsági szolgálat, így ha valaki a megfelelő időben, és helyen egy liftel lement a személyzeti szintre, már nem tudták visszatoloncolni.:)  A legrosszabb Dubrovnik,ahol a Costa horgonyoz, és 11,30-kor köt ki, de csak 12-kor kezdik el kiosztani a jegyeket az egyéni kirándulóknak. Hamar rájöttünk, hogy azért hogy itt is így tartsák vissza a sort, nehogy mindenki egyszerre rohamozza meg a hajókat. De délben ezért több mint ezer ember tolongott egy 10 személyes szoba előtt, ahol egy ember tartotta a frontot, amíg a csoportok kiszállnak. De a liftes módszer itt is bevállt, és a 3. hajóval kiszálltunk, pedig csak a 30-astól osztottak sorszámot, és ők 1 óra múlva értek partra.  Itt jegyezném meg, hogy mindent lefotóztam, nehogy letagadják.

Maga a hajó most egy éves, de mi még ilyen koszos hajót nem láttunk. Sem a balkon, sem a kabin ablakon nem lehetett kilátni, mert annyira koszos volt, ezért nem volt érdemes kiülni. Egy hét alatt nem láttunk senki, aki közös helységet takarított volna. A kaninunk olyan koszos volt, hogy nem mertünk mezítláb járni, mert a takarítás után egy 100-as zsepis zacskót raktam tele szeméttel. Az ajtó rohadt a kosztól!! 2 kicsi pipere szappant adtak egész hétre, és nem akartak adni másikat, ua. a wc papírral. Törölközőt mindig kérni kellett, mert elvitték a koszosat, de nem adtak tisztát, mivel hogy nincs! Volt olyan éjszaka, hogy ha nem szerzek engedély nélkül egy másik takarító kocsijáról, akkor egész éjjel nincs mert a takarítónk azt mondta mindig, hogy 15 perc és hoz, de még másnap sem kaptunk! Habár ezt is nehéz volt megbeszélni, mert csak spanyolul tudott, és mutogatni. Az étterembe, ha reggel elsőként mentünk, akkor is tele volt a szőnyeg öklömnyi pizza darabokkal a szőnyeg, minden nap!

A fiam szerint a nemdohányzó részleg, olyan volt a hajón, mint a nem pisilős a medencében, így az egész hajó dohányszagú, és füstös volt. A legtöbb szinten 5 sorban vannak a kabinok, el lehet képzelni, mennyire zsúfolt. Ezért nagyon kevés a közös helység, ha nem a kaszinóban szeretnénk kártyázni. Ja a kártya szoba a 10 személyes szoba (Dubrovnik). Szerintünk a kapitány egy bohóc, és talán inne "bűzlik a hal". A nyitvatartásokat nem tartják be. 10 órakor zárt volna a medence, de volt, hogy fél 9-kor bezárt, míg reggel fél órával később nyitott. Persze minden panaszra a válasz, hogy sajnáljuk. A hajó mindenhonnan késett, ami nem lenne gond, ha lenne idő, de mivel ilyen messzire megy ezért kevés időt tölt a kikötőkben. Pl 3 órát Bariban, és fél órával előbb be kell szállni, mert pontosan indul. Fél órát késik, és legalább fél óra a kiszállás, akkor mennyi idő marad. Egyszer nem volt pontos!

A rosszakat még sorolhatnám, de ezzel szemben 2 dolog ami jobb az MSC-nél.

Az egyik az ételek minősége. Klasszissal jobb minden. Sokkal kevesebbet raknak ki egyszerre, de a minőség, és az íz sokkal jobb. Kisebb a választék, de sokkal kevesebb a tányéron hagyott étel, mert minden finomabb, kezdve a pizza, hamburger (isteni!) reggeli italok, juiceok, stb.

A másik, hogy minden kikötőről adnak térképet előző este, arról, hogy hol köt ki a hajó, hol a város, mivel lehet bemenni, még a környező városokról is pl. Katakolonnál Olympiáról. Az MSC-n már megszűnt, mert régen náluk is így volt.

Az interaktív TV is jobb lenne, mert bármikor online lehetne ellenőrizni a számlánkat is, de ez egy nap után tönkrement.

A városokról nem írok, hiszen már többször ki lettek tárgyalva, azok mind tetszettek és sikerült mindent profin megoldanunk.Ha mégis valakinek van kérdése akkor Bari, Katakolon, Izmír, Isztambul, Dubrovnik az útvonala.