szuszi. Creative Commons License 2012.06.22 0 0 4617

Na ne már, ezek a dolgok összefüggnek.

Tehát szerinted a kéményben a huzat nem a hőtől jön létre, hanem a nyomástól.

-Huzat a hétköznapi nyelvben egy épületben két nyílás (ajtó vagy ablak) szembenyitásakor keletkező fuvallat. A műszaki használatban az a nyomáskülönbség, ami egy kéményben mérhető. Ez a nyomáskülönbség működteti a kéményt: létrehozza azt a légáramot, ami a kémény alján lévő berendezés (tűzhely, kályha, kemence, kazán, stb.) számára a kellő légáramot biztosítani tudja.

Valószínűleg szerinted a vitorlás hajó sem a széltől halad, hanem a nyomástól.

-Szélnek nevezzük a légkört alkotó levegő közel vízszintes irányú áramlását, amelyet helyi nyomáskülönbségek hoznak létre

Valószínűleg szerinted a repülőgépet sem a szárnyai tartják fenn a levegőben, hanem a nyomás.

-A repülő szárnya (elviekben!!!)alul sima, felül domború. Mivel felül domború, a levegő ott felgyorsul az alsó levegőhöz képest és nyomás különbség jön létre. Hát ez a nyomáskülönbség "tartja fent" a gépet.
stb.........

Előzmény: Mekk Elek ezermester (4614)