aacorto Creative Commons License 2012.06.22 0 0 2811

Én a 85 augusztusi eresztéssel érkeztem, Dzsekszonnal egy időben (azért a kiképzés szürkeségébe Dzsekszon megoldásai loptak némi színt, azt meg kell hagyni).

Te akkor már öreg voltál :) A becenevem "Gróf" volt, ha ez mond bármit. Beosztás SHM.

Találtam a nete régebben egy ilyen dokumentumot:

"[1985.] október 19-én az alakulat összevont kiképzési repülést hajtott végre emelt idõjárási viszonyok mellett, 8 és 13 óra között, 3 db Kamovval, 3 hajózóval az EPK parancsára. Az útvonalrepülést gyakorolták géppárban, majd hármas kötelékben. Martinecz szds volt a vezérgépen, a bal kísérõ Gász fõhadnagy, a jobb kísérõ pedig Balázs Péter fõhadnagy volt. Az 503-as oldalszámú géppel Martinecz, a 408-as számúval Gász repült a kijelölt légtérben. Sárbogárd fölött Gász fõhadnagy helikoptere a feladat végrehajtása közben a vezérgép fölé került, s jobb fordulóban összeütköztek a helikopterek forgószárnylapátjai. Mindkét gép lapátrendszere megsérült, ezért nehezen kormányozhatóvá, így repülésre alkalmatlanná váltak. Kényszerleszállást végeztek, s a földet érés után mindkét helikopter felborult.
Súlyosan megrongálódtak, de személyi sérülés nem történt. Javítás után a gépek ismét repülhettek."

Emlékszel még erre az esetre? Néhány öreg v gumi ment is ki tőlünk őrködni a helyszínre, nehogy a környékbeli népek szétkapják a technikát, állítólag egész idő alatt kint itták a környékbeli házipáleszt.

Az most is előttem van, ahogy a roncsokat behozták, és a hangárosok a törmelékekből válogattak emléktárgyat maguknak. Nekünk alig maradt valami :) de az egyik gép deszantajtajának letört műanyag tábláját, ami az ajtó kinyitásának lépéseit sorolja fel, megmentettem.

Előzmény: _Sandrusz_ (2810)