szilvatövis Creative Commons License 2012.06.07 0 0 582

Az egyfázisú motorok általában csak a szinkronfordulat közelében hajlandók számottevő nyomatékot leadni. Amióta a hűtőkompresszorokból kispórolták az indítókondit nem is tudnak újraindulni amíg eléggé ki nem egyenlítődött a nyomás a két oldal között a kapillárson.

Ha átváltáskor éppen két azonos polaritású félperiódus kerül egymásután a motor kapcsaira az egy pillanatra lényegében egyenáramú fékező üzemmódba kerülhet, kiesik a nyomatékos fordulatszámtartományból, utána hiába segít rá az áramrelé a segédfázissal, akkora a gáz ellennyomása a dugattyúra, hogy lefogja.

 

Bár kevés ilyen megoldású egyfázisú motor van használatban a hűtőkompresszorokon kívül (légkompresszor, hidrofor-szivattyú) az induktivitások általában nem örülnek az ilyenfajta bizgetésnek.



Előzmény: Törölt nick (581)