Balu424 Creative Commons License 2012.05.23 0 0 3731

5. számú járat

 

A járat létrehozásának eredeti célja: a városközpont összekötése a Széchenyi kerttel, Postakerttel, Vargakerttel és a Tócóskerttel

 

1954-ben D vonalként a Rózsa utca - Széchenyi kert, 1959-ben pedig a Városháza - Széchenyi kert között szállította az utasokat körjáratként.

 A távolság 4,5 km, a menetidő 15 perc volt. Mindezt naponta 7.25 és 18.15 között végezte. A járat a Széchenyi utca 6-8. - Széchenyi utca - István út - Szoboszlói út - Külső Vásártér - Széchenyi utca útvonalon közlekedett. A buszok a Hal köz - a Simonffy utca - Vörös Hadsereg útja - Széchenyi utca útvonalon fordultak meg. Így volt lehetséges az, hogy 1969-ben a Simonffy utcáról, 1970-ben pedig a Széchenyi utca 6-8. elől indult. 1971-től a belső végállomása a Vörös Hadsereg útja 37. volt (a Kistemplom előtti autóbuszmegálló) s onnan indult a Vörös Hadsereg útja - Dimitrov utca - Szoboszlói út - István út - Széchenyi út - Autóbuszállomás - Széchenyi utca - Vörös Hadsereg útja 37. útvonalon. 1979-től végállomása keletre tolódott s az Attila tér - Kossuth utcán keresztül tette meg szokásos körjáratát. ............ stb.

 

(részlet a Debreceni autóbuszjáratok története c. dolgozatból)

Előzmény: vanyi94 (3727)