Na jó, kiírunk egy ma-mint intervallumot. Ez az utasnak jó, mert tudja mire számíthat, adott esetben egy szolgáltató is levédi magát.
De hogy számolod a megállóhelyi indulást?! Ehhez konkrét menetidő kell, az utas a megállóban ezt nézi: mikor jön a járat.
Vagy visszatérünk a régi, statikusabb rendszerhez és csak a végállomásról történő indulási idő lesz fetüntetve... Nem lenne célszerű.
Jó sosem lesz, menetrendtől eltérés mindig marad. Kérdés, hogy a forgalomirányító diszpécser mit mond. Diszpozíciót készít, vagy esetleg operatív menetrendhez nyúl.
Általában a sofőrök is csinálnak hasonlót önállóan, egy szakaszon kicsit sietnek, hogy egy másikon késhessen, mert tudja hogy adott időszakban adott helyen a forgalom nagysága milyen.
Azzal is kell számolni, hogy a haladási sebességnek (innen az eljutási időnek stb is) versenyképesnek kell lennie az egyéni közlekedéssel. (Persze a másik része a kiszámíthatóság).
Annak idején pont itt lett észrevételezve, hogy nem jó a menetidő, kéne megkülönbözetés 1,2, majd, hogy az sem pontos, lett 3. És most itt jöttök rá, hogy valami nem stimmel. ?????