Antireflex Creative Commons License 2012.05.18 0 0 1925

Ma reggel olyan szépen sütött be a nappaliba a nap, hogy kapáspól elkezdett viszketni a mutatóujjam. Gondoltam, ha már az E-vel csináltam moiré tesztet, akkor megnézem mit tud a sima. A sűrűn szövött függöny ideális alany volt. Az expozíciót szándékosan nem korrigáltam a felvételnél, mondván megnézem majd, mit szól egy 1,5-2 blendés csúszkahúzáshoz. (Ezt az akadályt várakozásaimnak megfelelően jól vette a masina. Tul. képpen a kép is olyan lett, amilyenre számítottam. Moirés. Nem kicsit, hanem nagyon. De ebben a témában meggyőződésem, hogy nincs fgép, ami nem bukna el ezen a teszten. Akkor jöhetett is a szoftveres játék. Mi tudja jobban eltüntetni a moirét. Az E-nél ezt a csatát az NX nyerte, hiszen alapesetben (moiré szűrés bekapcsolása nélkül) is egész jól kiszedte a moirét. Extrémebb esetben csak csökkentette, pedig itt már maximumon ment az NX2 moiré szűrője. Az LR-nél akkor csak az alapesetet vizsgáltam. Az drámaian rossz volt. Ma viszont az ecset eszköz antimoiré funkciójával kifestegettem a képet. és lőn a moiré megszűnt. A képen kiemeltem a festegetések helyét. (Mindkét pötty moiré szűrőt jelöl, csak később vettem észre, hogy maradt még benne, és azt is kiszedtem)

 

Ezzel szemben az NX a maximális szűréssel is csak gyengített a dolgon, akárcsak az E esetében. 

 

Hevenyészett konklúzió: Az LR alapesetben (festegetés nélkül) rosszabbul kezeli a moirét, mint az NX. Láthatóan rondább képet jelenít meg. Az NX-el viszont sok moirés témában lehet mázlink, mivel alapból sokkal jobban (gyakorlatilag teljesen) eltünteti a gyengébb moirékat (bekapcsolt szűrés nélkül). Ha viszont durván jelentkezik egy képen a jelenség, akkor az NX szűre is nagyon-nagyon messze van a jó megoldástól.

 

a teljes kép itt megtekinthető: https://www.dropbox.com/s/55ygr316s805lr9/AAC_0017.jpg