Nem tudom mostanában milyen "erősített" tengelyt kínálnak a Dioferrnél. Nekem ,évekkel ezelőtt, állítólag újrahőkezelték a hátsó tengelyt, hogy majd úgy jobban bírja. Nem bírta. A legnagyobb baj szerintem az, hogy ha töröd az általuk gyártott továbbordázott "erősített" tengelyt, csak tőlük tudsz újat szerezni. Az meg vagy van éppen, vagy nincs, és akkor várhatsz rá kitudja mennyit. Én ha most török valamit, leveszem a polcról a filléres gyári bontott alkatrészt, berakom és mehet.
Maga a konstrukció egyébként nem lenne rossz. Több típus is használ gyárilag hasonló elven működő zárat (pl.G-merci). De ahogy kivitelezik, az számomra nem túl szimpatikus. Megvágják, megfúrják, rehegesztenek a hídtokra (elöl az amúgy is gyenge alu házra).
Légcsövek, vezetékek mennek össze vissza. Álandóan leszakad valami. Első zárnál a hídház aljára kerül a munkahenger, ahol nagyon sérülékeny, és a bölcsőtartó rúdból is ki kell vágni, hogy elférjen. Legnagyobb szívásom az volt vele, amikor a hátsó tengely továbbordázott része nyitott állapotban megcsavarodott a diffi és a záróbástya között. Így azt nem lehetett lehúzni a tengelyről, ezért nem lehetett a tengelyt kihúzni a hídtokból. Három darabba vágtam a tengelyt mire ki tudtam szedni.
Egyébként ezeket a gyengeségeket a Dioferrnél sem titkolják. Korrektül álnak a dologhoz, előre figyelmeztetnek, hogy ilyesmi előfordulhat.
Ami nem hajlik az törni fog :)!