lionsdalez Creative Commons License 2012.05.14 0 0 85

Egyszer azzal énis szívtam egy sort! Havernak csináltuk az ekoját... tudni kell, hogy vannak jelentéktelennek tűnő tünetek, amik később hatalmas meghibásodáshoz vezetnek! Nála az volt a tünet, hogy miközbe ment és levette a pedálról a lábát, a pedál forgott tovább... na mind1 oda se neki! erre egyik nap megy át az árpádhídon és arra lett figyelmes, hogy a motor szó szerint megállt, de nem lefulladt és rángatott meg ilyenek, hanem egyszer csak puff...off. Próbálta beindítani, de nem tudta tekerni, próbálta előre tolni, de csak úgy tudta, hogy farolt közbe a hátsó kerék! Végül úgy sikerült letolnia vissza a dagály strandig, hogy hátrafele:D:D

 

Behoztuk a garázsba, értetlenül álltunk a probléma előtt. Elkezdem gondolkozni és arra jutottam, hogy a teljesen más áttétele van a pedál láncnak mint a hajtásláncnak. A probléma az volt, hogy teljesen berágódott az ékszíjtárcsa tűgörgője, de olyan szinten, hogy amikor kiszedtük, szó szerint kiütöttük egy arra alkalmas vassal a pedáltengelyt az ékszíjtárcsából (ami normális esetbe lecuppan róla), a tűgörgőknek híre nem volt, csak ilyen reszeléket találtunk meg nem is tudom...szörnyű volt.. Kicseréltük az ékszíjtárcsát egy olyanra, amiben volt tűgörgő és a történetnek itt vége is van!

 

Gondolztam és rájöttem, hogy valóban az áttétel különbség miatt nem lehetett a motort előre tolni, hátra viszont igen, hiszen akkor a szabadonfutó engedi forogni a kereket...érdekes mindenesetre és egyben tanulságos is, hogy évente egyszer azért érdemes minde egyes forgó és kopó alaktrészt átzsírozni, szükség szerint kicserélni!

 

Én tavaj ezt meg is csináltam, egy dolog kivételével, az pedig a kuplunk volt...nem tartottam fontosnak meg nem is láttam át a helyzetet! Most viszont, amikor berágódott a kuplung kosár tűgörgője (mert feltételezhetően ez a történet) ott tartok, hogy tök jó az idő meg minden és a motor meg áll és vár!

Előzmény: Imike24 (83)