Szia!
Hát, jól összeszedted a kérdéseket, de ezekhez vagy 1-1 szót lehetne írni, vagy egy regényt:) Leírom az én gondolataimat, amit majd kiegészítenek, vagy lehúznak tapasztaltabbak:
Gumi: 1-2 mm-nél kevesebb ne legyen, mert akkor már gáz:) És öreg se legyen, mert akkor kemény, és rugalmatlan, könnyebben megcsúszhat. Árban használtak 3-5 ezertől tizenezres újig lehet számolni. kepesmotor.hu oldalon vannak gumihirdetések, nézd meg ott mik vannak árban.
Akku: amekkora belefér, de néhány indítást bírjon ki. 3-4 önindítózás eldönti, hogy használható-e még egy akku, vagy az eladás előtt 10 perccel lett levéve a töltőről. Ha dátum van rajta 4-5 évnél ne legyen régebbi, ennyi legtöbbször megválasztja az aksit.
Kuplung: beállítás kérdése, nem pedig hol legyen kényelmes.
Váltó: határozottan vegye be a sebességet, ne dobja ki egyikből sem, visszaváltásnál is el lehessen találni a sebességet. Nekem 70 km/h az utazója az 50 ccm-es motornak (110kg:) Igaz nekem 4 sebességes motor van benne, 7000-es fordulatnál kezd hatni a rezó, alatta lehal a motor, ezért vissza kell váltani.
Rozsdásodni sok helyen hajlamos, de észreveszed :) ahol dudoros a festék és megnyomod akkor behorpad és pereg belőle a por, vagy frissen van lekenve.
Láncot valamelyik bolt oldalán nézd meg.
Ismeretlen eladótól először olajcsere, fékolaj csere, betétek átnézése, lánckerekek, lánc átnézése, karbi szétszedése, takarítása, gyertyacsere, tank takarítása, benzinszűrő csere, teleszkópok csillapítanak-e, nem engedik-e az olajat, kormány nem kotyog-e, bovdenek átolajzása, átnézése.
Szóval sokmindent meg kell nézni, mondhatni az egész motort:)