Jelenleg a 415-ös 770-eseítését csinálom. A "solid state" erősítőkben a teljesítmény minden csatornán ugyanaz. (2- vagy 4) Viszont az erősítő a hangszóró Ohm száma visszahat.
Ugyanaz az erősítő 4 Ohmon közel kétszeres teljesítményt ad le mint 8 ohmon. (Ezt csak tranyós erősítő teszi, torzítási klirrfaktorok megtartása melett.) Meg ne própáld a csöves erősítőnél ezt a fajta teljesítmény növelést. Ami nagyszerű, az egyszerű.
A csöves gyári erősítőre rábiggyeszted az ohmikusan illesztett hagszórókat, (Don Leslie által kiválasztott, nem pedig, majd én megmondom a tutit) és rózsaszint pisilsz. A tranyósnál lehetőséget van beállítani a horn és a drumm arányát. nem is fog sikerülni soha. Aki túlközelről halja-, van aki távolabbról, és nem áll össze ugyanaz a hangkép.
JÓ JÁTÉK :-)
És persze vannak felülírt kívánalmak. A füled, melynek mi az etalon. A fejlődés indul a Matador-tól, és valahol a B3-, 122 és testvérei (14_ )körül áll be.
Az orgonáé, és minden másra is igaz megszólalása a hangszóró.
Minden láncot innen kellene indítani. Mindenki először dobozt, aztán erősítőt, aztán crossovert, és közbeiktatott mindenféle csodaeffektet alkalmaz, és csak a legvégén nyúl a hangszóróhoz. például a 760-, 770-, puffog, buhog alul. Ugyanahhoz a hangképhez (122-, 147.....31H 21 stb), ahol egy db 20-35 W-os csövel erősítő dolgozik, egy crossoveren kersztül két 16 Ohmos hangszó jeleníti meg a fülednek a hangot. Tranyósnál ugyanahhoz a teljesítményhet mélyhangszóró 4 Ohm, a horn pedig 6 Ohm. És persze cca 90 wattot igérnek. Ha jól van beállítva a tranyóson a teljesítményerősítők aránya, ki tud emelkedni az orgona hangja, akár 30 W-nél is. A rossz aránynál, nyilván az orgona hangja sem a kívánatos, szeretett hang, és persze ki sem emelkedik a katyvaszból...
Elmélkedni lehet...
Hm