Törölt nick Creative Commons License 2012.04.02 0 0 38547

Valahogy úgy, az ütemes menetrendnél 2006-ban sok utas rájött ,hogy nem is rossz dolog ez, mert sűrűn van vonat és az sem tragédia ha át kell szállni ,mert bizony sokan előtte "jajjátkellszállni" módon féltek tőle, hogy mi van ha rossz vonatra száll ,ha nem találja meg stb. Aztán mikor a ceglédi (lakitelki, orosházi stb.) pók meglett akkor rájöttek ,hogy nem is olyan nagyon veszélyes ez, beérkezik minden irányból a vonat egyszerre és át lehet szállni bármelyikre.

 

A közös tarifa erre is jó, mert egyrészt most riasztó lehet, hogy vonatról buszra átszállni és a buszra nem vehetsz előre jegyet, akkor lehet nem lesz időd mire odaér a busz. Fordítva is, ha nem vagy pro user és nem tudsz otthon nyomtatott vonatjegyet venni (amit már ismernek a kallerek és nem másznak falra tőle talán még egy kis forgalmú vicinálison sem), akkor lehetsz gondban ha mondjuk Alsópiripócson kell átszállnod buszról vonatra, van rá 10 perc a busz késik egy kicsit és a pénztár előtt nagy a sor. A kaller meg pótdíjaz mondván volt pénztár. Jó általában kis állomásokon van 5 perces szabály, vagyis ki van írva, hogy vonat indulás és érkezés előtt 5 perccel nincs pénztár, mert a pénztáros forgalmi szolgálatot is ellát. Ilyenkor elvileg szintén pótdíj mentesen kell jegyet adni, de kallere válogatja, hogy ad-e ill. elhiszi-e, hogy nem volt pénztár.

 

Másrészt a közös tarifa azért is kéne, mert ugye ha már ütemes menetrendet akar az ember, akkor azt lehet csinálni busszal és vonattal vegyesen is, de ez semmit se ér közös bérlet nélkül ,hiszen ha az ember már elkötelezte magát hó elején valahol (buszra vagy vonatra vette a bérletét), akkor hiába tudna a másikkal menni ha az előbb jön, nem mehet.

Előzmény: A laszka (38545)