schumi1974 Creative Commons License 2012.03.31 0 0 4560

A vezérműtengelyek és vezérműtengely-állító ki- és beszerelése A szükséges célszerszámok, ellenőrző és mérőkészülékek, valamint segédanyagok     t  Láncfeszítő-tartó -3366- t  Tömítőanyag → Alkatrészkatalógus   Kiszerelés –  A zajcsillapítót kiszerelni -nyilak-. –  Az első lökhárítót leszerelni → 63. jav.cs.. –  A zárhidat szervizhelyzetbe állítani → 50. jav.cs.. –  A fogasszíjat leszerelni → Fejezet. –  A vezérműtengely-fogasszíjkereket levenni. –  A hátsó fogasszíj-védőburkolatot leszerelni. –  A szelepfedelet leszerelni: bal oldal → Fejezet, jobb oldal → Fejezet. –  Az elektromos csatlakozót a vezérműtengely-állítóról lehúzni. –  A Hall-jeladót → . poz. és Hall-jeladó burkolatát → . poz. kiszerelni. –  A forgattyús tengelyt a fogasszíjkerék rögzítőcsavarnál 45°-kal az óramutató járási irányával ellenkező irányba forgatni annak érdekében, hogy ezután már egyik dugattyú se álljon az FHP helyzetben.   –  A vezérműtengelyek FHP helyzetét még egyszer ellenőrizni: l  A vezérműtengelyeken levő mindkét jelölésnek egy vonalban kell lenni a csapágyfedeleken levő két nyíllal -nyilak-.   A régi meghajtólánc ismételt felhasználása esetén: –  A meghajtóláncot és a vezérműtengely lánckerekeit a csapágyfedeleken levő két nyíllal egy vonalban megtisztítani és a beépítési helyzetet színjelöléssel megjelölni. l  A két nyíl, ill. a színjelölések közötti távolság 16 görgő a meghajtóláncon. l  A kipufogó-vezérműtengelyen levő ék alakú jelölés a láncgörgőhöz -1- képest egy kicsit befelé el van tolódva.   Megjegyzés A láncot nem szabad pontozóval, beütővel vagy hasonló eszközzel megjelölni!   Folytatás mindegyik láncnál: –  A vezérműtengely-állítót a láncfeszítő-tartóval -3366- biztosítani.   Megjegyzés A láncfeszítő-tartó túl erős meghúzásakor megsérülhet a vezérműtengely-állító.   –  A csapágyfedeleken meglevő jelölésektől függetlenül az összes csapágyfedél beszerelési sorrendjét és beépítési helyzetét az ábrán látható módon megjelölni. –  A vezérműtengely-állító rögzítőcsavarokat -nyíl- kicsavarni. –  A -0- jelölésű csapágyfedélt leszerelni. –  A csapágyfedeleket -1-, -3- és -5- leszerelni és a sorrendnek megfelelően tiszta felületre letenni. –  A szívó- és kipufogó-vezérműtengely csapágyfedeleit -2- és -4- váltakozva keresztirányban meglazítani és leszerelni. –  Mindkét vezérműtengelyt a vezérműtengely-állítóval kiemelni.   Beszerelés A beszerelés fordított sorrendben történik, ekkor a következőkre kell ügyelni: –  A félkör alakú záródugókat kicserélni. –  A vezérműtengely-állító gumi-fém tömítését kicserélni és a -bevonalkázott felületet- tömítőanyaggal vékonyan bekenni; Tömítőanyag → Alkatrészkatalógus.   –  A meghajtóláncot a következők szerint felhelyezni a vezérműtengely lánckerekeire: A régi meghajtólánc ismételt felhasználása esetén: l  A színjelöléseket -nyilak- egy vonalban kell elhelyezni. Új meghajtólánc használatakor:   Figyelem! t  A görgők megadott száma csak segítségül szolgál a láncnak a vezérműtengelyekre történő felhelyezéséhez. t  A vezérműtengelyek (meghajtólánccal) történő behelyezése után a hengerfejbe ügyelni kell arra, hogy a csapágyfedeleken levő nyilaknak és a vezérműtengelyeken levő ék alakú jelöléseknek egy vonalban kell lenni → Anker.   Bal oldali hengerfej: l  A vezérműtengelyeken levő ék alakú jelölések -A- és -B- közötti távolságnak a meghajtóláncon 16 görgőnek kell lenni. Az ábrán az látható, hogy hova kell felhelyezni a lánckerekeken az 1. és a 16. görgőt. l  Az -1.- és a -16.- láncgörgőnek az -A- és -B- ék alakú jelöléshez képest rendre 1/2 fogszéleséggel kifelé eltolva kell lenni.   Jobb oldali hengerfej: l  A vezérműtengelyeken levő ék alakú jelölések -A- és -B- közötti távolságnak a meghajtóláncon 16 görgőnek kell lenni. Az ábrán az látható, hogy hova kell felhelyezni a lánckerekeken az 1. és a 16. görgőt. l  Az -1.- és a -16.- láncgörgő függőlegesen áll az -A- és -B- ék alakú jelölések felett. Folytatás mindegyik láncnál: –  A vezérműtengely-állítót betolni a meghajtólánc közé (2. szerelő szükséges). –  A vezérműtengelyeket a meghajtólánccal és a vezérműtengely-állítóval a hengerfejbe behelyezni. –  A vezérműtengelyek futófelületeit beolajozni. l  A csapágyfedél és a vezérműtengely-állító illesztőhüvelyeinek a hengerfejben kell lenni.   –  A vezérműtengely-állító csavarjait -nyíl- meghúzni (az illesztőhüvelyekre ügyelni). –  A csapágyfedeleket -2- és -4- a jelölésnek megfelelően felszerelni. –  A szívó- és kipufogó-vezérműtengely csapágyfedeleit -2- és -4- keresztirányban váltakozva meghúzni. –  Mindkét csapágyfedelet -1- felszerelni a szívó- és kipufogó-vezérműtengely lánckerekeire. –  A láncfeszítő-tartót -3366- kiszerelni.   –  A vezérműtengelyek megfelelő beállítását ellenőrizni: l  A vezérműtengelyeken levő mindkét jelölésnek egy vonalban kell lenni a csapágyfedeleken levő két nyíllal -nyilak-.   Megjegyzés Annak érdekében, hogy a mindkét jelölés egy vonalban legyen, a vezérműtengelyt sz.sz. egy kicsit ide-oda forgatni.   –  A kettős csapágyfedél, valamint a csapágyfedél -bevonalkázott felületét- kívül tömítőanyaggal vékonyan bekenni; Tömítőanyag → Alkatrészkatalógus. –  A csapágyfedelet felszerelni (az illesztőhüvelyekre ügyelni). –  A többi csapágyfedelet felszerelni (az illesztőhüvelyekre ügyelni). –  A szívó- és kipufogó-vezérműtengely tömítőgyűrűit kicserélni → Fejezet, → Fejezet ill. → Fejezet. –  A többi csapágyfedél csavarjait meghúzni. –  A forgattyús tengelyt a fogasszíjkerék rögzítőcsavarnál kb. 45°-kal az óramutató járási irányával azonos irányba, újra az FHP helyzetbe forgatni és a forgattyús tengelyt a rögzítőcsavarral biztosítani. –  A szelepfedelet felszerelni: bal oldal → Fejezet, jobb oldal → Fejezet. –  A fogasszíjat felszerelni (a vezérlési időket beállítani) → Anker. –  A lengésfojtót felszerelni → Fejezet. –  A többszörös ékszíjat felszerelni → Fejezet. –  A viszko-tengelykapcsolós ventilátort felszerelni → Fejezet. –  A zárhidat a csatlakozó alkatrészekkel beszerelni → 50. jav.cs.. –  Az első lökhárítót felszerelni → 63. jav.cs..   Megjegyzés t  A vezérműtengelyek beszerelése után a motort kb. 30 percig nem szabad beindítani. A hidraulikus kiegyenlítőelemeknek el kell helyezkedniük (ellenkező esetben a szelepek felütköznek a dugattyúkon). t  A motort a szelepvezérlésen végzett munkák után óvatosan legalább 2 fordulattal kézzel átforgatni annak érdekében, hogy beindításkor egyik szelep se ütközzön fel. Meghúzási nyomatékok   Alkatrész Nm Csapágyfedél a hengerfejen 10 Vezérműtengely-állító a hengerfejen 10 Hall-jeladó burkolat a vezérműtengelyen 25 Hall-jeladó háza a hengerfejen 10 Hátsó fogasszíj-védőburkolat a hengerfejen, ill. a motorblokkon 10 1) l  1) A csavarokat biztosítóanyaggal behelyezni; Biztosítóanyag → Alkatrészkatalógus.

  

Előzmény: schumi1974 (4559)