fautas Creative Commons License 2012.03.31 0 0 38497

A párhuzamos utaslenyúló buszjáratokat meg kell szüntetni...

Ezzel és az utána leírtakkal mindenben egyetértek.

Lehet, hogy itt megköveznek érte, de én nem vagyok vicinális-rajongó. Nekem egyszerű utasként az lenne fontos, hogy gyorsan és kényelmesen elérjem az úticélomat.

Sok helyen kényelmesebbnek tartanám a buszt, mint a vonatot. Főleg kisebb távolságokon, ahol nem a puha ülés és a száguldás fontos, hanem az, hogy a lakott helyekhez közel és sűrűn legyenek a megállók. Az olyan rövid vonalakon, mint Vámosgyörk-Gyöngyös,  Nagyatád-Somogyszob, Békés-Murony (vagy -Mezőberény) semmi előnyét nem látom a vasútnak a busszal szemben, sőt...

Persze ehhez olyan buszközlekedés kellene, aminek jó a kapcsolata a vasúttal, és a másik végállomás előtt a város nagy részét bejárja.

Valószínűleg a nagyon rossz támogatási rendszer az oka annak, hogy a sűrűn megálló vonatokkal versenyeznek a sehol meg nem álló buszok. A Volán saját erkölcsi győzelmének tekinti, ha így tud utast "kannibalizálni" a vasúttól. Neki ez a gazdaságos, mert kisebb az üzemanyag-fogyasztás, nem kopnak a sok nyitogatástól az ajtók, a földi jegypénztárak megbízhatóbban kezelik a bevételt, mint a járművezetők. Nem tudom, csak feltételezem, hogy egy autópályán megtett km-ért a Volán ugyanannyi állami támogatást kap, mint ahol sűrűn lakott területet lát el. Ezen kellene drasztikusan változtatni, legyen nyereségesebb a falujárás, mint az autópályán versenyzés.

Előzmény: Lovrin (38493)