tamiya Creative Commons License 2012.03.27 0 0 302

Apropó Audi A4...

 

Hallottam egy barátomtól, akinek volt u.a. 1,9 TDI-je, mint nekem de elég meglepő dolgokatt mesélt.

Azt mondta, hogy olajcsere alkalmával leengeste a hűtőfolyadékot is, hogy egyúttal kicserélje. Felmelegítette a motort (kb. 5-10 perc járatás) 2000-2500-as fordulaton, aztán alapjáraton járatta 1-2 percig, majd leállította.

Olaj le, szűrő le... Miközben csöpögött az olaj, leengedte a fagyállót is. Megjegyzem, olajos volt a fagyálló (sztem a turbo bedolgozott az intercoolerbe - igazat mondok vagy sem?). Hűtőfolyadék leengedő csavart vissza zárta, aztán feltett egy új olajszűrőt, s feltöltötte motorolajjal.

A gixer ott van, hogy elfelejtette hűtőfolyadékkal feltölteni a rendszert, s elindította a kocsit. :-(

 

Az ő elmondása szerint 2-3 perc után kapcsolt és leállította a motort. Feltöltötte fagyállóval, aztán ment az útjára. Ám 1 hét múlva megállt a vízpumpa a gépcsodában + elkezdett a hűtőfolyadék olajos lenni. Azt javasolta a szerelője, hogy turbo felújítás + vízpumpa csere. Eladta az Audit, mert sokallta a szervizelést.

 

Lehetséges az, hogy (hűtővíz nélküli járatás) tönkre menjen a vízpumpa? Mert szerintem semmi baja nem lesz a motornak egy 2-3 perces hűtőfolyadék nélküli járatás miatt.

A turbo az meg kopó cucc, ez bárkivel megeshet nem?

 

Igaz, hogy már nincs meg az Audija, de engem érdekelnek a műszaki dolgok, így kiváncsi vagyok a véleményre.

 

Üdv, Daniel