Törölt nick Creative Commons License 2012.03.24 0 0 38403

A Veszprém-Alsóörsnél nem ez a helyzet, azt józan ésszel gondolkodva is meg kellett volna tartani ,ma is lenne létjogosultsága, akkor pedig még több volt.

 

A mostani viciknél is van olyan ,ami most is életképes volna, kínálati menetrenddel akár felújítás nélkül. Ilyen pl. a Murony-Békés, a nagyatádi szárnyvonal pl. nagyon hasonló hozzá, még a város lakossága alapján is, ott pedig asszem 12-14 vonatpár van naponta. Békésen is lehetne ennyi, Békéscsabáig járó vonatokkal reggel és délután különösen, tehermentesíteni lehetne a buszokat, a kötegyáni,vésztői személyvonatok is lejárhatnának  eddig minden különösebb gond nélkül. A pálya 50 km/h sebességre alkalmas, a sínek 48-asak és 42-esek akár holnap megindulhatna a forgalom, csak pár ellopott csavart kell cserélni és pár éven belül pár elrohadt talpfát, de a talpfák sincsenek itt rossz állapotban legalábbis szemre, tavalyelőtt végigsétáltuk akkor egy kezemen meg tudtam számolni hány elrohadt talpfa van rajta. Teherforgalomnál sem elveszett teljesen, bár azt már régen kinyírták, nehéz lenne visszacsábítani bárkit, de a Vektor kft kivételével még az összes iparvágány megvan,a tüzépé is. Van olyan vonal, ami jelen állapotában nem életképes, pl. a körösnagyharsányi, azon minden felújítás nélkül tényleg nem érdemes személyszállítást csinálni, ott akkor lenne csak értelme, ha alsóhangon is legalább a határnál lévő összeköttetés meglenne és elmenne Nagyváradig a vonat. De a jobb eredményhez kéne jelentős hozzányúlás is a pályához (min. 80 km/h), néhol még nyomvonal korrekció is (közelebb a városokhoz, falvakhoz). Jelen állapotában Körösújfaluig lenne csak érdemes újranyitni. Van olyan vonal is, ahol nincs semmi értelme erőlködni is kár személyszállítás terén legalábbis. Gondolom le se kell külön írnom melyikre gondolok, még a legelvakultabb vasútbarátok is egyetértenek azzal ,hogy itt tényleg kár a gőzért.

Előzmény: hmsoft (38402)