nikone Creative Commons License 2012.03.21 0 0 742

Sokáig vacilláltam, hogy írjak-e. Én mindenben egyetértek Karmaresz szaktárssal. Szerintem lelkesen nem észt, hanem információt osztott. Azt is sejti mindenki, hogy egy sokmilliós középformátumú vázzal is lehet csinálni szart, de egy hat mp-s vázzal nem lehet olyat csinálni, mint amire a középformátum képes. Nekem a D70 után a D3 elmozdulás volt a 6 mp-ről, de nem megoldás. A D800 pedig a középformátum felbontóképességét súrolja. Nem vagyok mp mániás, de a nagy méretű kiállítási képeimen látom, hogy az élességet, részletgazdagságot a nyomtatási szoftver csinálta, úgy ahogy, s nem a gépem.

Örülök, hogy a Nikon csinált egy 36 mp-es gépet, olyan jel-zal viszonyokkal, mint a D3 vagy a D700. Több nemzetközi díjas film operatőreként - annak ellenére, hogy több jelenetet amatőr kamerával rögzítettünk - örülök annak, hogy ebbe a gépbe valódi adásminőségű videót építettek. Nálam az is szempont lehet, hogy dx módban marad benne bőven mp tartalék, miközben a telék gyújtótávolságát megnöveli.

Jelenleg D3-masom van, egy csodálatos gép, aminek a nagyszerű tulajdonságait soha nem tudtam kihasználni. Sorozatot egyszer lőttem vele, hogy halljam azt a 11 kép/sec-et. Arra és ahogy nekem kell egy gép, a D800 tökéletesen megfelel, igaz, a zárra nem 300, csak 200 ezer expót garantálnak (amit jó, ha 10 év alatt ellövök), cserébe olyan pluszokat ad, amit a D3 nem tud. Úgyhogy 21 ezer expós D3-t eladom, s venni fogok egy D800-at.

 

Előzmény: Karmaresz (738)