A streetcar amerikaiul az, amit mi villamosnak hívunk
Igen, a streetcar gyakorlatilag a _hagyományos_ villamos, ami szigorúan városi utcákon tekereg, nem teszi ki a lábát.
A magyar "villamos" szó azonban ennél sokkal szélesebb kategóriát takar.
Ha amerikában egy bp-i 14-eshez vagy 1-eshez hasonló üzem létesülne, az nem streetcar lenne.
Ahol LRT-t láttam, az a szabad mezőn hosszú utat megtevő jármű volt
Hát ez az. És amikor beér a városba, akkor borítja a népet, és lehet átszállni a city streetcar loopra. Ilyet én szabad szemmel nem láttam, csak mestska blogján, de nem egyet. Ja, és _mindkettő_ új építés. Nooormális???
Pedig ott a New Jersey LRT, ott a bostoni trolley, azok azért mennek városban is
---
A LIRR-en nincs kevés ajtó.
A Bombin két egyszárnyú -igaz, széles- ajtó van kocsinként, azaz (most utánanéztem) 26 méterre.
A metróból a 75 láb hosszú (22m) kocsikon négy ajtó van.
Az ajtó előtti tereket a mi HÉV-ünkhöz hasonló palánkok választják le.
2+3 üléselrendezés van.
_Nagyon_ nem metrójellegű forgalomra van tervezve.