Na meg nehéz meghúzni a határt.
Ez teljesen így van.
A könnyűvasút (LRT) kifejezést egy állati széles kategória a hagyományos villamostól a metróig.
Én a "közúti vasút"-ságra helyezném a hangsúlyt, tehát a teljesen szeparált, automatizált stb. rendszereket nem sorolnám ide, de persze kapacitásban is van átfedés, gördülőállományban is lehet átfedés.
Az M2 egyértelműen metró, a H8 egyértelműen nem metró, de akkor mi a helyzet az M2G-vel, ha az előbbi kettő össze lesz vonva?
Az eredmény egyértelműen metró /gyorsvasút/ lesz :) .
A gödöllői HÉV belső szakasza az, ami gyakorlatilag egy múlt század elejéről itt maradt döcögő és alaposan túlterhelt vicinális (nem könnyűvasút...), ez nyilván alaposan át lesz szabva a felújítás során. A külső szakasz jellege -Cinkotától kifele- nem mond ellent a gyorsvasútságnak.