Peti... Tőlünk nyugatra már rég fölszámolták a vici közlekedést! Emellett autópályákon, vasúti fővonalak mentén vígan futkosnak a buszok! Talán ezért gazdagok...
Mégis hol?
Németországban ez gyakorlatilag tilos, ezért alig van ilyen, bár mostanában akarják eltörölni a tiltást.
Ausztriában nem hinném, hogy Linzbe vagy Salzburgba tömegével mennének bécsből a buszok, ha egyáltalán megy valami. Grazba van busz Bécsből, de nem tudom miért? Más helyeken meg vagy nincs vonat, vagy lassabb, mint a busz, ezért van busz.
Franciaországban átlós irányban a vasút még a pécsi igazgatóságot is alul tudja múlni. Párizsba meg a TGV-vel még a gyorsvonat (140-160) sem tud versenyezni, nemhogy a busz.
Horvátországnak meg egyszerűen abszurd formája van, és a vasút is hiányos egyes helyeken. (tengerpart)
Szlovéniában távolsági közlekedésről nem beszélhetünk távolság híján.
Szlovákiában a hegyek miatt alig van normális fővonal.
Lengyelországban meg akkorák a távolságok, hogy a busz már büntetés lehet.
Csehországban lehetnek párhuzamosságok, és szerintem vannak is.
Belgium és Hollandia esetén annyi vonat van, hogy nem érdemes azt lenyúlni, csak kiegészíteni.
Svájcban nincs párhuzamosság, csak állítólag egy helyen.
Spanyolországban nagyok a távolságok, és szépen épülget a nagysebességű vasút, na de ott a hosszú távolságok miatt a busz eleve lassú.
Romániában az állami buszos vállalat alig él, ha még van; így iránytaxi rendszer van inkább és maszek buszok, így itt biztos sok a párhuzamosság, na de a vasúti menetrend sem kínálati.
Olaszországot passzolnám.
Ukrajnában a nagy távolságok és a rossz utak miatt nem érdemes távolsági buszt indítani, rövid távon viszont az irányaxik a nyerők, de a kapacitáshiány miatt ezt nem bánják a vasutasok.