Mondom, a villamosvonalak nem _vissza_ épülnek, a közúti vasút / könnyűvasút mint műfaj támadt fel lényegében hamvaiból, de ez a villamos nem az a villamos. A folytonosságot a kettő közt leginkább a túlélő üzemek adják.
Ez nem azt jelenti, nem is állítom, hogy ettől az lesz a legfontosabb közlekedési mód.
De amit metrónak neveznek, és épül, azok egy komoly része is inkább könnyűvasút.
Európában amúgy szinte biztos, hogy több ilyen épül, mint metró. Nem csoda, a metróhálózat már a nagyobb városokban kiépült, most a hálózati űröket kell kipótolni, ill. a könnyűvasút a kisebb városoknak ideális metrópótló lehet.
A Távolkelet, a fejlődő világ kicsit más tészta - óriási városok óriási tömegközlekedési deficittel, itt többnyire ahol felmerül a kötöttpálya, szóba sem kerül a "könnyű" műfaj.