Vagy pont reneszánsázt fogja élni a vasút mint ahogy mostanában a villamos teszi. Hány nagyvárosból írtották ki a villamost nemcsak nálunk, hanem nyugatabbra is? Most meg nem győzik építeni vissza, mert rájöttek ,hogy busszal nem pótolhatók. Korábban megszüntetett viciket is nyitnak újra Németországban is pl. ütemes menetrendben is járnak korábban bezárásra ítélt viciken a vonatok felújított pályán, máshol beleintegráltak tram-train rendszerbe.
A benzinárak növekednek ,ahogy fogy az olaj és egyre nehezebb kitermelni a megmaradt készletet, már most 430, de könnyen lehet akár 500 ft fölött is, és akkor bizony válhatnak széles bicikliutakká az autópályák is. Vagy ha az nem is, előbb-utóbb még a most jellemző klozettra is kocsival féle elkényelmesedett személet is változhat, mikor ha nem is teszi le végleg az autót, de nem nő a seggéhez.
Vannak persze vasútvonalak, amiknek nincs jövőjük, eljárt felettük az idő és új feladatot sem lehet találni nekik, azokat be kell zárni, ez nem kérdés, vagy pedig lehet belőle hajtánypálya pl.
http://vasut.kteam.hu/Varos_videk_vasut_3Hu.pdf