Törölt nick Creative Commons License 2012.03.19 0 0 38243

Integrált közlekedési rendszer kell, ahol együtt van minden. Az egyszeri utast nem érdekli mivel jut el A-ból b-be, ő utazni akar és akkor lesz elégedett ha minél gyakrabban lehetősége van rá, ha minél több járatpár van, kellőképpen hangolva az mindenkinek jó. Ha már van vonat és van busz, akkor miért ne mehetne rendszerben ütemes menetrend részeként. Pista bát Mucsaröcsögéről qrvára nem érdekli, hogy busz, vonat, motorcsónak, hajó vagy épp helikopter megy Piripócsra, ő utazni akar csak, és ha a bérletével, amit vett tud utazni napjában mondjuk 10x akkor neki édesmindegy, hogy pont akkor busz, vonat, helikopter, motorcsónak stb. megy, a lényeg az, hogy van neki egy bérlete, és azzal bármire felszállhat.

 

Nem igaz, hogy ha a busz eltűnik a vonatra nem fognak átszállni, mert miért ne tennék? Sőt ha közös tarifa és jegyrendszer van akkor csak az időpont számít. Ha pl. ma 5 órája van a diáknak és akkor épp busz megy akkor azzal megy. Másnap meg 7. órája is van akkor meg vonat megy előbb, hát azzal fog menni. Ha kora reggel motorcsónakos iránytaxi megy akkor meg azzal.

 

Vannak olyan települések is ,amik se busszal se vonattal nem szolgálhatók ki gazdaságosan, ott lehet megoldás a mikrobuszos ráhordás helyi vállalkozók bevonásával vagy akár iránytaxi, ami ráhord a vasútra vagy akár a buszra és igen erre is legyen érvényes a bérlet. Sok helyen mászkálnak falugondnoki meg tanyagondnoki járatok is, csak ugye sokszor rendszertelenül, de ha már úgyis megvannak be lehet integrálni az ütemes menetrendbe is csak akarat kell. Nem csak a boltból kenyeret tudja kivinni a tanyagondnoki terepjáró meg az ott élőket az orvoshoz, hanem akár buszpályaudvarra vagy a vasútállomásra is mehet. kisebb tanyabokrokban lehet, hogy nem is érdemes napi rendszerességű járatot fenntartani, mert lehet, hogy hetekig nem utazik senki. Elég lenne az is, hogy ha utazni akar hívja a tanyagondnokot, akik behozzák az állomásig vagy akár elviszik be a városba a buszjegynek megfelelő árban. Nem megy ki a busz potyára többször egy héten ,hogy üresen menjen vissza.