Valóban, nézd meg pl. Kecskemét-Bp között a buszt. Mi értelme van? Autópályán megy, vagyis nem megy köztes településekre. A busz és a vasútállomás ugyanott van. A vonat megy óránként ugyanúgy Bp-re. a népliget és köki között sincs sok távolság, ráadásul a vonat több helyen is megáll.
A vonattal párhuzamosan menő buszoknak, amik ugynaott állnak meg mi értelme van? Nem sok. Viszont ha ütemes menetrend a cél akkor maradhatnak a buszok is ,de hangolva kénem enniük, és cél az órás ütem akkor meg lehet úgy, hogy közös tarifarendszer van közös bérlettel és megy egymást váltva busz és vonat. Annak nincs semmi értelme, hogy közel azonos időben elmegy busz és vonat ugynaoda aztán órákig semmi. Teszem azt van mondjuk 6 pár vonat A-ból b-be meg 8 pár busz, amik kvázi egyszerre mennek az utasnak meg dönteni kell mivel utazik gyakrabban. elmegy a busz, elmegy a vonat közel ugyanakkor aztán órákig semmi, ez olyan jellemző vidékre. Vagy éppen az, hogy ha lekési a buszt, amire bérletet vett, mert általában azzal jár, mert akkor az megy, akkor várhat akár órákig, ha nem tud vagy akar külön pénzért jegyet venni a fél óra múlva induló vonatra. Ezért kéne a közös tarifa és a hangolt menetrend, így az utas mehet azzal, ami neki akkor épp jó, ezzel pedig mindenki jól jár. Vagyis ha pl. általában a 16:20-as busszal megy haza, mert azt éri el munka után akkor a bérletével azt veszi igénybe, de ha néha túlóráznia kell vagy pl. el kell még szaladnia valamit elintézni munka után, semmi baj, mert 17:20-as vonattal is elmehet, nem kell a 18:20-as busztm egvárnia, hiszen a közös tarifa és közös bérlet miatt mindkettőre érvényes. Ezt kéne már végre megépni ,mert 5 év alatt annyit sikerült elérni ebből ,hogy egy szintbe hozták a jegyárakat, de nagy hiba volt akkor itt leragadni.