1982-től gyártották a GM különböző típusaiba ezt az elektronikát.
Maga a számítógép kő egyszerű, nem sűrűn hibásodik meg. Van egy pár szenzor ami meg tud hibásodni, illetve a parazitagyújtásos trafó és az alapjárati léptetőmotor amit esetleg cserélni kell.
Az én lassan 12 éves autómban 93 ezer km van, 46-tal vettem határőrségtől.
Idáig fojtószelep potenciométert és alapjárati léptetőmotort kellett cserélnem ezek közül. (Együtt volt kb 8000 Ft)
Ellenben a szokásos karbantartásokon kívül a motorra rá se kellett néznem.
Jaj de, bocsánat, elrágta a nyest az egyik gyújtókábelt, lecseréltem. Na ez se számítógépprobléma volt.
Ami elektromos problémám felmerült, az mind a bármely autóban előforduló kontakthibára ment vissza. Pucolás/nyákcsere(hátsó lámpánál) után jó lett, illetve az ősszel ki kellett cserélnem a 2105-tel kezdődő alkatrészszámú (Tehát nem számítógépfüggő) indexrelémet.
De rendben, én nem sűrűn használom terepen. De van ismerősöm, aki erdészeti munkákkal foglalkozik Somogyban. Az egy évvel idősebb niváját gyakorlatilag arra tartja, hogy ahol a pick-uppal, illetve most már a Mitsu L-400-zal nem tud elmenni, oda azzal megy. Soha nem panaszkodott az elektronikára. Pedig az a gép keményen használva van az erdőn.
Úgyhogy ha az elektronikától ódzkodsz az autóban, akkor szereld be a petróleumlámpát, meg a karos indexet is, mert annyira megalapozott. :-)