Nem gond :)
Az időjárás februárhoz képest jó volt. Főként az itthonihoz képest. Havat csak az út mentén láttunk Genova felé, de erős szél volt sok helyen. Barcelonában kb 5-8 fok volt, Tuniszban is, de esett az eső, Messinában egész jó napos idő volt. Érdekes, hogy a legdélebbi ponton Tuniszban volt a legrosszabb időnk. Rómában minden zöld volt, hó semmi, sütött a nap, 10-12 fok, oda kellene költözni :) Marseille-ben is jó idő volt, de erős szél. A tengeren éjjel volt többször nagyobb szél, érezni lehetett a hajó imbolygásán, de általában reggelere elült.
A fedélzetre is fel lehetett menni, egyesek beültek a jakuzziba is. Gondolom a meleg vízben nem is volt probléma, csak amikor kijöttek belőle, de akkor nagyon... Amikor erős szél fújt, akkor nem volt kellemes a fedélzeten sétálgatni, de legalább az eső-hó elkerült minket. Kellett kabát, téli cucc, kivéve Rómát, ott elég volt a dzseki is pulóverrel. Miközben a hírekben mutatták az óriási havat Rómában. Nem is értettük, hogy hogy lehet, de mi szinte egy marék havat sem láttunk ott. Málta sajnos kimaradt az időjárás miatt, ott valószínűleg rosszabb idő volt.
A személyzet tényleg nagyon készséges volt. Persze nem lehet 4000 vendéget személyes figyelemmel kezelni, de a folyosón mosolyogva köszöntek, a kabin attendáns érdeklődött a napi programunk iránt stb. Persze ez nyilván csak kirakat, de jól csinálták. A büfé étteremben a pincértől kérdeztem valamit hogy hol találom, erre nem csak megmutatta az irányt, hanem egészen odakísért a hajó másik felébe, pedig biztos lett volna más dolga is. A fényképezőgépet többször is elkérték, hogy lefényképeznek minket, ők ajánlották fel. Szóval én meg voltam elégedve. Azért nyilván kell egy normális hozzáállás is a vendég részéről, a lekezelő köcsög utast valószínűleg nem kedvelik ők sem. Az éttermi és a kabinok körüli személyzet nagy része ázsiai volt, és nagyon fiataloknak tűntek.
Zsúfoltság bizony van. Főleg amikor közvetlenül ebéd után van kiszállás, vagy vacsora előtt érkeznek vissza a buszok, a büfé éttermekben nem nagyon lehet helyet találni. Ilyenkor általában kevesen választják az ültetett éttermeket, mert arra nincs idő, és ennyi embernek egyszerre kevés a hely. De azért le lehet ülni. A kiszállásoknál megpróbálják elosztani a népet időben és térben is, több ajtót is kinyitnak, de akkor is várni kell időnként. Ezzel együtt szerintem mindent megtettek és nagyon jól szervezték.
Az út végén a kiszálláskor állítólag a rendőrség késlekedése miatt várnunk kellett. A színházteremben vártunk egy órát, de aztán minden jól ment.
Utolsó este megkaptuk a csomagcímkéket. Fel kell ragasztani, aztán este kitenni a bőröndöket az ajtó elé, éjjel elviszik őket a hordárok. A kézitáskába kerülnek az olyan cuccok, amire még reggelig szükség lesz. Bedobják a pénzügyi elszámolást is, amit kártyás fizetés esetén csak alá kell írni és levinni a recepcicákhoz, kp fizetésnél pedig a pénzzel is elszámolnak. Reggel 7-ig el kellett hagyni a kabint, felmentünk reggelizni, majd 8:45-re a színházterembe kellett menni. A csomagcímke színe és esetleges száma szerint osztják be a gyülekező helyekre az utasokat, a lista az utolsó napi újságban van. A színházteremben sokat kellett várni, de végül a mi színünket szólították és kiszálltunk. A kikötő épületében a csomag-átvevő helyen megtalátuk a bőröndöket, kifelé menet pedig egy asztalnál átvettük a kocsikulcsot is, a kocsi az udvaron várt már minket.