Bzmot332 Creative Commons License 2012.02.09 0 0 528

A mostani ARC-Ikarus szinte sehol sincs már. Van pár volános buszuk és ennyi. A Kravtex (credo) sokkal jobban áll, az több buszt gyártott már hazai viszonylatban az elmúlt azt hiszem 11 évben, de igazán ők sem tudtak áttörő eredményt felmutatni sajnos. Manapság mindenki sz*r műanyag buszokat vesz, mint a Volvo, meg a Mercedes, ...stb. Ezek egy rakás trágyát sem érnek, drágák, költségesek, és hála a könnyű anyagoknak, egy olyan cégnél, mint a BKV, 10 év és végük (lásd a budapesti 7700A-k). Az lesz a vége az Ikarusnak, mint a Ganznak. Megszűnik, nem támad fel, és már csak az egyébként minőségi járműveik formájában maradnak fent, már amíg. De mindig lesznek olyan járműfanok, akik életben tartják ezeket a járgányokat (én pl. ha lenne lehetőségem - na meg ugye pénzem - , biztos vennék egy 260-ast, és erről nem is tettem még le, csak mondjuk ha megyek egyetemre, akkor úgy 9-10 év múlva lesz munkám, és lehet, hogy akkor macerásabb lesz egyet beszerezni, mint most...:S). Ez van. Egyszer minden jó megszűnik... Lehetne még magyar márkákat sorolni, amik anno híresek és sikeresek voltak (pl. Csepel, Rába, Ikarus, Ganz, ÁMG, MÁVAG, na meg ugye a Kékes és társai, mint a háztartási cikkek márkái), és mind megszűntek, de kicsit hosszú lenne felsorolni mindet. Egyébként az Ikarus a végén közel sem volt már olyan híres-neves gyártó, mint anno. A 412, ami azt hiszem a legutolsó igazi Ikarus busztípus, már elég hibás, és a gyors fejlődés miatt rá pár évre már elavult volt. Igazán a 60-as és 90-es évek között volt az aranykora, de akkor bőven exportált is. Ehhez képest most a Kravtex meg a többi éppen, hogy megvan, nem hogy még exportáljon is. A románok meg (...) Az kell még, hogy ők gyártsanak Ikarusokat...

Előzmény: HLJ (527)