Ilyen hidegben amúgy a hosszan tartó állás a halála az akksinak. Lehet, hogy a gyengén muzsikáló telep egyzsercsak beadja a kulcsot, de amíg lehet, gondoskodni kell arról, hogy a lehető legtovább bírja.
Én például minden nap, akkor is, ha a hó miatt egyszerűen képtelen voltam kiállni a lakásunk parkolójából, járattam az autómat egy 14-20 percig, hogy az akksi ne semmisüljön meg. Ugyanis így még életben lehet tartani (persze fogyasztók rákapcsolása nélkül) alapjáraton, közben pedig a rendszer sem fagy szanaszét, s a motorolaj is tudja kenni a motoralkatrészeket.
Ha jól tudom, a cellazárlatos akkumulátor az, amivel nem lehet mit kezdeni, egyedül csak kidobni lehet.
Érdekes, hogy ilyenkor mondják, hogy ne nagyon közlekedjünk az autóval, ha nem muszály (ebben van igazság), de ugyanakkor elfejtik hozzátenni, hogy eme vélekedés vezet ez egyben az akkumulátor teljes elhalálozásához is. Kivéve persze, ha valaki kiveszi a "pehelykönnyű" telepet az autóból, s felviszi a meleg lakásba. De ezt kevesebben szokták, pláne akik panelban, vagy emeletes házban laknak.